Hoe verklaar je dat kleptomanie typisch vrouwelijk is en pyromanie typisch mannelijk?

Dit n.a.v. een deskundige in criminologie, die ik hoorde in een interview op de radio in verband met de branden in Veendam. Hij beweerde dat kleptomanie niet voorkomt bij mannen en dat een pyromaan nooit een vrouw is. '
Als dat waar is, hoe zou dat dan te verklaren zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn logica zegt het volgende: Vrouwen zijn van nature verzamelaars en kleptomnie is een ziekelijke vorm van stelen/verzamelen, daarom zal het bij vrouwen vaker voorkomen dan bij mannen. Mannen zijn van nature jagers, daarnaast hebben ze meer dan vrouwen de drang om te strijden, vechten, verwoesten. De adrenaline die dan vrij komt geeft ze een kick. Iets in de fik steken geeft mannen dus ook een enorme kick.

ik geloof niet dat het waar is. Wel denk ik dat mannen meer aangetrokken zijn tot bepaalde natuurverschijnselen als vuur, onweer e.d. Misschien dat vrouwen eerder aan kleptomanie lijden omdat ze vaak in de gelegenheid komen (vrouwen blijven nu eenmaal meer shoppen dan mannen)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100