Moet je als je uitkering hebt afvalstoffenheffing betalen?

Ik heb nooit afvalstoffenheffing moeten betalen, maar dit jaar kreeg ik een rekening van 256 euro. Moet ik dit betalen? of is dit een foutje??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Dan moet je via hef, kwijtschelding aanvragen..hiervoor kun je bij je gemeentehuis een kwijtscheldingsformulier ophalen. Het kan zijn dat ze je de rekening weer sturen, omdat ze denken dat er in de tussentijd wat veranderd is in je vermogen. Als je vermogen niet boven de +/- 1300 euro uitkomt heb je recht op kwijtschelding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik betaal ruim het dubbele, maar ik verdien minder dan 2600 euro. Heb ik dan ook recht op kwijtschelding?
Bizar toch dat je als werkende het volle pond moet betalen.
1300 euro dat verdient mijn vriendin niet eens, die woont alleen met een kind en die betaald ook! Die krijgt geen kwijtschelding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed lezen! VERMOGEN, niet "inkomen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kriz: jouw vriendin moet eens navragen of ze niet in aanmerking komt voor kwijtschelding. Of heeft ze al te horen gekregen dat ze daar geen recht op heeft? Bij mij in de gemeente krijgen mensen met een laag inkomen ook vrijstelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat krijgt ze niet, haar inkomen op basis van 36 uur is namelijk wel hoger. Echter werkt ze maar 20 uur.
En natuurlijk krijgt ze ook een stukje alimentatie en kinderopvangtoeslag. En heeft dus netto 1100 euro per maand te besteden, maar heeft geen vrijstelling van gemeentebelasting etc.
ik word zo naar van mensen die denken dat ze van alles vrijstelling krijgen en niet beseffen dat de andere mensen dat wel moeten opbrengen. En dan ook zonder gene noemen dat ze een uitkering hebben. (wellicht met een legitieme reden, maar dat weet ik niet) Ik zie alleen op mijn werk alleen maar mensen die denken en vinden dat ze "rechten" hebben, maar vergeten dat werkende mensen "plichten" hebben. Nogmaals een uitkering is geen bijstand.
Alle mensen met bijstand zouden wensen dat ze een uitkering zouden krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mooi dat het bestaat, maar ik snap heel goed de frustratie van werkende mensen. Vooral mensen die net modaal verdienen en daardoor nergens voor in aanmerking komen, maar wel overal over moeten betalen. Dat is ook het nadeel van deze verzorgingsstaat..de rijken worden rijker en de groep ertussen wordt vaak vergeten. En inderdaad het is een voorrecht in een land te leven waar men voor elkaar zorgt als men zelf geen inkomen kan verwerven, maar het is wel vervelend als mensen dit zien als een recht, want dat is het natuurlijk niet.
hoeft niet

Toegevoegd na 1 minuut:
als het goed is kan je op dat formulier ook kwijtschelding invullen, maar dan moet je wel veel papieren meesturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak stuurt de gemeente standaard die aanslag naar alle inwoners.
Als je nu ontheffing aanvraagt bij de gemeente en in aanmerking komt, krijg je volgend jaar waarschijnlijk alleen een bericht dat je wederom ontheffing hebt.
(Ik weet niet waar je woont, maar hier gaat dan de heffing van het Waterschap gelijk mee.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je verhuisd naar een zelfstandige woning? Ben je hoofdbewoner geworden? Is er iets anders veranderd?
Ik zou gewoon even contact opnemen met de gemeente of het wel klopt, zo niet: kwijtschelding aanvragen dan wel bezwaar maken.
Hier in de omliggende gemeentes,werden mensen met een uitkering ervan vrijgesteld.
Maar per 2012 wordt het ook voor mensen met een uitkering weer ingevoerd.
Gewoon contact opnemen met je gemeente,die weten er alles van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg ook een uitkering en ik moet dat ook betalen. Ook jij maakt gebruik van riool, water, en afvalstoffen. Ik vind het niet meer dan normaal dat ik dat moet betalen.
Leuk is anders, maar he miet gewoon goed nadenken waar je je geld aan uit geeft. Ik zou ook liever uitjes hier, boeken daar, gadget zus en a merken eten kopen. Maar ook poepen kost geld en ook jij vervuilt. Het is nog niet eens in mij opgekomen dat ik dat niet zou hoeven te betalen.
Ik krijg 240 terug van zorgtoeslag, was leuk want ik dacht een cadeautje voor mezelf te kopen, maar nee, gaat naar de gemeentelijke belastingen. Jammer, maar beter zo dan dat cadeautje én gemeentelijke bekastingen.
Leven kost nu eenmaal geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ niets meer toevoegen
Volgens mij kun je bij de gemeente kwijtschelding vragen. Kijk eens op de website van de gemeente of je daarvoor een formulier kunt downloaden.