waarom is er geweld tegen ambulance personeel ?

door te laat ter plaatse te zijn , de manier van communiceren ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Volgens wat ik heb gezien en gehoord heb zijn er zelfs gevallen waarbij een ambulance wordt opgeroepen terwijl het vals alarm is. Dan komt de meute tevoorschijn en neemt ze te grazen. Soms heeft het personeel ook last van mensen die in weg lopen en zo niet op tijd kunnen komen.

Het heeft iets met jeugd, drugs en alcohol (en waarschijnlijk op hol geslagen hormonen) te maken.
Er is nu vooral media-aandacht zodat omstanders de daders gaan filmen zodat ze makkelijker op het individu worden gepakt. Nu durven ze nog, omdat ze denken dat de pakkans niet zo groot is. Ze vluchten makkelijker weg in de massa. Ze hopen zo op een meer gerichte aanpak van het probleem.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er wordt waarschijnlijk te weinig gericht gestraft.
Recent werd die leraar ook gearresteerd door de politie, maar ik denk ook dat een actie zou kunnen zijn om eindelijk iets aan het probleem te kunnen doen.

Het heeft dus ook heel veel en vooral te maken met gebrek aan respect voor gezagdragers.
(Heb ook al begrepen dat internet wordt gebruikt om hele groepen bij elkaar te krijgen om geweld te gaan gebruiken dat gericht is tegen een bepaalde groep. maar ook daar beginne diezelfde gezagdragers om hulp te vragen aan het publiek zoals het melden van verdachte uitlatingen.)

Toegevoegd na 13 minuten:
Waarschijnlijk staan er ook veel jongeren tussen die totaal niet weten wat er aan de hand is, maar op die manier iets horen en denken dat de oproep klopt. Of door nieuwsgierigheid gelokt.

Toegevoegd na 29 minuten:
Korte samenvatting:
Teveel discussie over oorzaken en te weinig aandacht voor een probleemgerichte aanpak. Daarnaast met te weinig personeel teveel moeten doen zonder over de bijbehorende en voldoende middelen te beschikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Onbegrijpelijk. Ik snapte het ook niet toen ik het hoorde.

Een mogelijkheid is dat ook ambulance personeel soms weinig kan doen. Dan kan de frustratie van bv ouders van het slachtoffers de overhand krijgen.

En in sommige situaties komen ze aan op een plek waar iemand slachtoffer is van geweld. In geval van ruzie kan het zo zijn dat de geweldpleger zich ook tot het ambulance personeel richt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bewijs van een steeds grotere hufterigheid in onze samenleving. Misschien is het stoerdoenerij, ik begrijp zulk gedrag niet. Het ambulancepersoneel zorgt er immers voor dat er minder mensen overlijden door hun adequaat optreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet over welk geval jullie het hebben, waarschijnlijk iets dat in Nederland gebeurd is ?

Waar ik wel zeker van ben is dat heel vaak alcohol- of drugsmisbruik een grote rol zal spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bron voor wat ? bron voor het feit dat ik er vanuit ga dat er iets ivm geweld tegen ambulancepersoneel gebeurd is ? dit leid ik af uit de eerste reactie... "Ik snapte het ook niet toen ik het hoorde" en bron voor dat drugs en alcoholmisbruik een rol spelen?
mijn gezond verstand... drugs en alcohol zorgen nu eenmaal in overmatig gebruik voor ruzie en onterechte agressie. ben je nog nooit uitgeweest misschien? er is altijd wel eentje met teveel drugs / alcohol op dat ruzie maakt. ik spreek uit meermaalse ervaring.
Het is een vorm van afreageren door mensen met een laag iq en weinig gewetensvorming.

Dat geweld tegen ambulancepersoneel ongeloofelijk dom, asociaal en stompzinnig is, is blijkbaar niet relevant voor het type mensen dat hiertoe overgaat.

Vaak spelen alcohol en drugs een rol, waardoor het gezond verstand en het geweten op een nog lager pitje wordt gezet dan deze blijkbaar al staat bij dit soort mensen.

Er wordt gezocht naar een neutraal figuur om in elkaar te hengsten. Vergeet niet dat er dagelijks mensen in elkaar worden geslagen, puur en alleen omdat er een wildvreemde idioot op dat moment zin heeft om iemand in elkaar te rossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No comment: + er de + !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft niks met iq te maken maar met fatsoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen met fatsoen, achtniet11.
Als je namelijk iets minder dom bent, moet je je toch realiseren dat de hulpverleners er zijn om iemands leven te redden! Wanneer jij dat vervolgens dwarsboomt ben je echt niet helemaal goed in je bol.
Ik denk dat het pure onmacht is van de daders, als je vader op de grond ligt dood te gaan wil je dat ze wat doen en heel snel, puur instinct gaat werken en je hersenen gaan op tilt, je denkt doe wat sta niet te kijken en als je als toeschouwer het gevoel krijgt dat ze niet snel genoeg wat doen word je agressief je dierbare ligt daar dood te gaan en je schiet niet op... Waarom is dat? Omdat ze teveel tv kijken met een biertje in der hand, kijk naar die ehbo series zoals House, ze vliegen en rennen en de patienten redden het altijd op het nippertje en dan komt daar die nederlandse ambulance personeel en die rennen niet? Die hebben geen koffertje gelijk in de handen en overleggen eerst... Neeeeee red hem....

Maar het zijn vooral sukkels die dat doen en ik heb er geen goed woord voor over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een tekort aan normen en waarden en een te veel aan hufterigheid.
Voor mij totaal onbegrijpelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de reden, voeg er nog geweld tegen buschauffeurs en treinbegeleiders bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No comment: + er de + !
O, dat is heel verklaarbaar. Die ambulance is er echt wel heel snel, in de meeste gevallen. Het is een combinatie van twee factoren. De totale afwezigheid van respect voor professionele beroepsbeoefenaars en een totaal onbenul van het werk wat ze doen.

Veel mensen weten niet dat de voornaamste taak van ambulancepersoneel het stabiliseren van het slachtoffer is. Ja, inderdaad, het kost wat tijd om te bepalen hoe dat het beste kan gebeuren. Het alternatief, het in een voertuig flikkeren (excusez le mot) van een slachtoffer om er vervolgens mee naar een ziekenhuis te scheuren, kan iedereen. Daar heb je geen ambulance voor nodig. Maar komt dat de toestand van een slachtoffer ten goede?

Zelfde geldt voor de brandweer. Die heeft voornamelijk de taak om branden gecontroleerd uit te laten branden om verdere schade te voorkomen. Ook dat weet men over het algemeen niet.

Ik ben bang dat het een soort nieuwe hufterigheid is waarbij iedereen zich deskundige waant en het beter denkt te weten dan professionele hulpdiensten, volledig doorgeslagen assertiviteit, zullen we maar zeggen.