acceptatie in de Marokkaanse cultuur

Ik ben moslima geworden en ben van een andere afkomst als mijn verloofde. Alles lief mooi totdat we gingen praten over trouwen.
Nu wordt ik niet meer geaccepteerd omdat ik van een andere afkomst is. Is dit normaal dat iemand zo moeilijk moet doen omdat ik van een andere cultuur ben en in tegendeel heb iedereen bewezen dat mijn interesse volledig bij hun zit maar voel me toch buitengesloten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Of het normaal is hangt deels van de familie af. Sommigen zijn behoudender dan anderen. Uit je vraag proef ik dat je je heel graag wil aanpassen om toch maar geaccepteerd te worden. Pas hier mee op, je kan jezelf volledig kwijtraken, zodat je niet meer weet je wie jezelf bent. Liefde is heel mooi en heel belangrijk, maar het mag niet ten koste van jouw gaan. En onderschat cultuurverschillen niet, dat zit zo diep in de mens... Hoe meer jij doet om er bij te horen en om te bewijzen dat je je aanpast, hoe meer jij jezelf kwijtraakt.....

Slm, wat je beschrijft vind ik zeer opmerkelijk. De islaam verbiedt discriminatie op afkomst. De Profeet (saws) heeft gezegd: De blanke is niet beter dan de niet-blanke (etc). Vanuit de islaam zul je het antwoord dus niet kunnen vinden dat er gediscrimineerd wordt op cultuur. Overigens ben je geen moslim geworden, maar teruggekeerd tot de islaam. Toen God onze ziel schiep, vroeg Hij: 'Ben ik niet jullie Heer?' Iedere ziel heeft dat bevestigd. Je bent dus als moslim geboren en nu teruggekeerd tot de islaam. Als je verloofd bent, is dit een duidelijke intentie om te trouwen. Het is dus opmerkelijk dat je verloofde je plots niet meer accepteert. Het doet me pijn dat je zegt: 'heb iedereen bewezen dat mijn interesse volledig bij hun zit'. Hiermee impliceer je dat je om hen te plezieren teruggekeerd bent tot de islaam. Moslim ben je voor jezelf, niet om je verloofde, man of anderen een plezier te doen. Probeer je verloofde duidelijk te maken dat hij door de verloving een intentie tot huwelijk heeft gegeven. Ook kun je hem zeggen dat de islaam geen onderscheid in cultuur maakt. Probeer echter niets te forceren, maar spreek wel je gevoelens uit. Doe dat met wederzijds respect.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100