Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt dat als op google je naam in tik vaak meerder personen tegen komt met zo zowel de zelfde achternaam als voornaam ?

Ik vraag me af toch hoe dat kan dat personen tegen komt met de zelf achternaam en zelf voor naam zonder je fam van ben.
Hoe kan dit is daar eigenlijk geen wet voor of zo ?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik kom hier mee omdat ik de laatste tijd wel wordt aangesproken wordt zelf door mijn oudere dochter van ma waar ben nu weer lid van het net .
En dan moet maar uitleggen dat ik niet ben .Mijn achternaam is van stam vandaar de vraag .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
815

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoe wilde je daar een wet voor maken dan?
Goh, ik wilde mijn kind Piet noemen, maar Piet Jansen bestaat al hoor ik... Nou, dan noem ik hem wel Roderik-Jan-Peter...

In de tijd van Napoleon besloot laatstgenoemde dat iedereen een achternaam moest hebben.

Er waren er vele die hun aanduiding: "Jans zoon" verbasterd hebben tot Jans(s)en. Deze hoeven dus absoluut geen familie te zijn, het enige dat zo goed als zeker is, is dat er ooit iemand in hun familie zat die Jan heette.

Jansen is één van de meest voorkomende achternamen in Nederland en het is uiteraard ondoenlijk om alle kinderen een voornaam te geven die nog niet bestaat.

Nee, er zal dus nooit een wet tegenkomen.
Er zijn nog genoeg zaken die wel verschillen: geboortedata, BSN etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Iedere ouder mag besluiten hoe het kind heet. In bepaalde periodes zijn bepaalde voornamen heel populair, dus kan het zo zijn dat je dezelfde naam krijgt als iemand anders. Aangezien er niet zo heel veel achternamen zijn, worden dit soort combinaties als snel niet uniek meer.

En waarom zou er een wet voor zijn> Je hebt je BSN, dat is een unieke identificatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sjah als je Piet de Jong heet of Jan Janssen, dan kan het weleens voorkomen dat iemand dezelfde naam heeft. En nee voor persoonsnamen is geen wet.

Toegevoegd na 2 uur:
Ook heb ik een beetje moeite met het beantwoorden van de vraag, omdat je nederlands niet echt goed is. De zins opbouw maakt het mij erg lastig.

Ik doel niet op beledigen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is volkomen normaal en legaal! Net zoals d'r wel meer hondjes zijn die Vicky heten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten, zo is dat met jouw voornaam en achternaam ook zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-))
Sommige achternamen komen vaker voor, als je dan een populaire voornaam hebt is er redelijke kans dat er iemand met dezelfde naam rondloopt.
Er is geen wet dat je niet een al bestaande naam mag kiezen, anders zou je je kind niet dezelfde naam kunnen geven zoals nog wel eens voorkomt. (Johnny Kraaijkamp sr./jr. bijvoorbeeld)
De kans dat alle (van meerdere) voornamen gelijk zijn wordt heel snel heel klein
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding