Van nul tot 40 jaar. Sommige kerncentrales zijn nooit in gebruik genomen en hebben dus feitelijk niet gewerkt en sommige worden pas na 40 jaar (en meer) buiten dienst gezet. Hoe langer een centrale kan blijven werken, hoe goedkoper de energie voor de eigenaar wordt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier een linkje met een overzicht:
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Kernkraftwerke#Deutschland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n 25à60jaar maximum:
Greenpeace stelt in een rapport over verouderingsmechanismen bij kerncentrales dat een levensduur van zestig jaar niet op ervaring berust, omdat de gemiddelde leeftijd van de huidige kerncentrales 25 jaar is. Vaak kan men op allerlei belangrijke plekken in het hart van de reactor er niet met meetapparatuur bij en weet men dus niet of er scheuren op kunnen treden, met als gevolg bijvoorbeeld een plotselinge en gevaarlijke pijpbreuk.
fremar
12 jaar geleden
het gemiddelde is 21 jaar. Dat is een gemiddelde van 107 inmiddels gesloten centrales.
Bronnen: