Waarom waren er tijdens de wo2 geen joden die afstapten van hun joodse geloof?

Toegevoegd na 1 minuut:
Lijfsbehoud

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens de Duitsers was 'joods-zijn' niet alleen een religieuze overtuiging, maar was de Jood ook een 'ras'. En reken maar dat er heel veel joden van hun geloof zijn afgestapt. De concentratiekampen zaten er vol mee, want als er wel iets was is waardoor je als jood aan de bescherming en bestaan van God zou moeten twijfelen dan is het wel de holocaust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je stap niet even van je geloof af
omdat het dan beter uitkomt.
geloven doe je vooral in moeilijke tijden
de joden geloofde dat het goed zou komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij hebben best veel joden dat ook gedaan.
Zo werden mannen door de vijand gedwongen zich uit te kleden, zodat gecontroleerd kon worden, of ze besneden waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't kan zelfs nog gekker...
tijdens WO2 waren er joden die andere joden verlinkten bij de Duitsers.... voor geld....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel van je geloof af stappen, maar dan nog blij je een Jood. Een Jood zijn, zit/zat niet perse vast aan een geloof. Voor de Duitsers maakte het niks uit of je een gelovende Jood was of een niet gelovende Jood. Ze moesten gewoon allemaal dood.
Daar gingen de Nazi's niet van uit,of je praktiserend was. Ze keken allen of je van joodse afkomst was. Datwas voldoende omje naar het concentratiekamp te sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet helemaal waar, christelijk joden gingen niet naar Auschwitz etc. (ik kan het weten, het betreft oa familieleden van me)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zijn deze mensen ongeschonde de oorlog door gekomen,zonder dat ze zich moesten verbergen?
Dat maakte helemaal niet uit. Het ging er niet om of je het Joodse geloof aan hing, het ging erom of je van het Joodse 'ras' was. Ze gingen niet controleren wie er wel of niet naar de synagoge ging ofzo, het ging om je afkomst. Als je uit een Joodse familie kwam, of een Joods-klinkende naam had, werd je als Joods beschouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door hun trots en het niet kunnen geloven dat hun medemens daadwerkelijk zo slecht kon zijn (onderschatting dus).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn inderdaad vrij weinig joden die dit hebben gedaan, maar degenen die het wel deden heeft het niet geholpen, want voor de nazis was je voor altijd joods, en je kon echt niet als je zei dat je er mee stopte zomaar het kamp uit wandelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn joodse familieleden waren christelijk en kwamen desalnietemin in Westerbork terecht. Het ging om het waanidee van ras, niet om geloof.
Wel is het zo dat christelijke joden doorgaans niet naar de vernietigingskampen zijn afgevoerd, maar o.a. naar Theresienstad.