roken het blijft een teer onderwerp

Roken is niet alleen sclecht, er zijn meer dingen die slecht zijn voor de gezondheid.
Suiker, vet, chocolade enz....

Aan autorijden sterven er jaarlijks ook mensen, dus kan men dat ook wel gaan verbieden, en somige mensen hebben der ook last van.

We hebben allemaal wel iets om over te klagen, en we doen allemaal wel iets verkeerd in de ogen van een ander.

mensen geniet iedere dag of het je laaste is, ooit krijg je gelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

In restaurants ben ik er voor.... in discotheken & cafe's tegen... ik vind het geen bal aan als vrienden/vriendinnen die roken om het half uur naar buiten gaan om te roken... en bovendien in discotheken zijn ook rookmachines dus wat maakt het uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Openbare ruimtes, niet roken.
Voor de rest tegen het rookverbod.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
IK! Roken is niet meer van deze tijd. Je laat ook geen winden in he openbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wel jij niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik doe dat wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wil je dan tot krampens aan toe ophouden tot je thuis bent ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt toch ook buiten winden laten? Wind genoeg... En met al die rokers daar, merk je er nix van ;-)
Ik ben voor het verbod om200 km per uur te rijden. Ik ben voor het verbod dat nog niet 16 jarigen zomaar overal alcohol mogen kopen. Ik ben voor het verbod om harddrugs te gebruiken ,en natuurlijk ben ik voor het rookverbod waar duizenden mensen aan dood gaan!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bovendien gaan we tegenwordig aan zoveel dingen dood dat roken er ook nog wel bij kan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eveb voor de statistieken: hoeveel doden vallen er bij 50 km/u of minder ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zeg het maar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry foutje gemaakt alles moet tegen zijn, geen idee hoe dat gekomen is!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik volg het even niet meer; dus je bent nu TEGEN het verbod dat 16-jarigen alcohol mogen mogen kopen en TEGEN het verbod op gebruik van hard-drugs?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, gewoon iedereen moet minstens 200 per uur rijden, met harddrugs, anders heeft Wegmisbruikers niets meer om uit te zenden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hamabo, er was geen foutje gemaakt,dat dacht ik even. Fijn dat er altijd mensen op scherp staan. groeten.
Als roker heb geen problemen met niet roken in een restaurant.
Het rookverbod in café's vind ik onzin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het rookverbod in de horeca is het gevolg van de eis die Europa stelt dat personeel rookvrij moet kunnen werken, dus ook in de horeca. Daar ben ik voor. De uitzondering die naar mijn oordeel terecht is als er in een café geen personeel werkt, dus alleen de eigenaar achter de bar staat. Verder een prima maatregel, ook in de horeca.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met tabaksrook breng je anderen bewust schade toe die kan lijden tot de dood. Roken is dus min of meer gelijk aan wapengekletter en zou onder de wapenwet moeten vallen. Wapens zijn verboden dus roken behoort ook verboden te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben voor het rookverbod. Indien het toch gedoogd wordt en ik (ongewild) in de kroeg passief moet roken, dan moeten de rokers maar passief drinken (Dus mag je je biertje in hun gezicht uitspuwen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben voor het rookverbod (ook in de horeca).

Werknemers hebben het recht om te werken in een ruimte waarin zij niet hoeven mee te roken (wat behoorlijk schadelijk is voor de gezondheid). Ik zie niet in waarom dit niet zou hoeven gelden voor de horeca. Roken toestaan in cafe's zonder werknemers zou oneerlijke concurrentie opleveren tegenover cafe's met personeel. Horeca-ondernemers zagen al 5 jaar geleden aankomen dat er een rookverbod aan kwam, als ze in die tijd gewoon een rookruimte hadden gebouwd dan hadden ze nu niet zo'n probleem gehad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wel in openbare ruimtes, hotels en restaurants, maar niet in cafe's en discotheken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Openbare ruimtes geen bezwaar, restaurants ook niet, tip voor restaurant doe een bar gedeelte waar wel gerookt mag worden tussen de gangen door :P

Cafe's en discotheken ben ik tegen, gewoon laten roken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is geen fundamenteel verschil tussen restaurant, café, discotheek en trein. Alle zijn openbare ruimten. Dus of overal een rookverbod, of nergens.

Ik ben ervoor overal een rookverbod te hanteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar mijn mening is dat niet waar. Een restaurant, café of discotheek is een bedrijf. We zijn in Nederland afgezakt naar verregaande wetgeving die de eigenaar van een bedrijf van alles verbiedt, zo mag een winkeleigenaar niet zonder meer mensen (waaronder ook bekende winkeldieven) de toegang weigeren, dit kan alleen met tussenkomst van de rechter. Deze kromme situatie rechtvaardigt nog niet dat de winkel een openbaar gebouw zou moeten worden genoemd. Het is alleen zo dat de eigenaar niet meer mag bepalen wat er gebeurt. Een restaurant is wat dat betreft niet anders. Ik vind het van den zotte dat als ik een disco zou willen runnen ik niet zou mogen afspreken met mijn werknemers dat er door hen of gasten gerookt mag worden. Daarnaast ben ik dus ook beperkt in wie ik de toegang mag weigeren. Mensen die problemen hebben met roken in (een gedeelte van) mijn bedrijf hoeven natuurlijk niet langs te komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder rookverbod zou het grote probleem zijn, dat een minderheid mij kan verbieden in een restaurant of café te komen. Er hoeft in het hele restaurant maar één groepje te zijn dat gaat roken, en mijn avond is weg. Principieel gezien zou er gewoon een rookverbod moeten komen, zonder drogredenen als personeelsbescherming. Helaas moet het rookverbod om juridische redenen op personeelsbescherming worden gebaseerd. Het effect is gelukkig dat de meerderheid nu ook weer kan genieten van een avondje uit. Stel dat ik ervan houd te dineren met zo'n ouderwetse ghettoblaster op mijn tafeltje. Gewoon, omdat ik dat gezellig vind. En als jij daar last van hebt, nou, dan ga je toch gewoon naar een ander restaurant? Doe niet zo ongezellig joh! Kun je me uitleggen wat het verschil is tussen mijn ghettoblaster en jouw roken?
Wat is de zin van een enquete op deze website? Een paar zijn voor, een paar zijn tegen en nog een paar zitten er tussen in.
En dan?
15 jaar geleden
Ha, die TingTong;

Ik ben in principe tegen het verbieden van zaken zolang je anderen er geen overlast of schade mee toebrengt. Probleem is alleen dat mensen daar verschillende opvattingen over hebben. Maar ik zou er nix op tegen hebben als mensen de vrijheid zouden hebben om een specifieke rokerskroeg te openen of te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben fundamenteel tegen het rookverbod in de huidige vorm.

Ik vind dat je als werkgever zelf mag bepalen of er gerookt wordt in je bedrijfsgebouw. Natuurlijk moet dit wel in goed overleg gebeuren. Het is niet aan de overheid om zich hierin te gaan mengen op de manier waarop dat gebeurt.

Als roker ben ik wel voorstander van het feit dat je er anderen niet mee lastig dient te vallen, als dat hier en daar wettelijk afgedwongen moet worden kan ik daar inkomen, maar dan moet het wel proportioneler zijn dan het nu is. Het staat namelijk in geen enkele verhouding meer tot datgene wat men probeert te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben ervoor om overal het rookverbod te doen gelden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ben tegen het rookverdob behalve in restaurants. discos en andere uitgaans gelegenheden moet gewoon gerookt kunnen worden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben voor een geheel rookverbod.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het prettig om na een avondje stappen met redelijk frisse kleren weer thuis te komen.
Vroeger stond m'n kleding (ruik je zeker de volgende ochtend) onwijs naar rook.

Roken prima, maar lekker in je eigen huis waar je er niemand mee lastig valt.

Ik ben gek op sex, maar ik steek hem ook niet overal te pas en te onpas in.