Waar komen groene ogen vandaan?

dus uit welk deel van de wereld?

kunnen Portugezen of Indianen die kleur hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Het is volgensmij niet echt landgericht, zelf heb ik groene ogen en ik kom uit indonesie, terwijl de meeste daar bruine ogen hebben. In spanje hebben ze wel veel licht groene ogen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Groene ogen bevatten weinig melanine. Groene ogen worden wel eens gerelateerd aan licht haar zoals blond of rood. Maar bij mensen met donker haar worden zij ook aangetroffen. Zij komen echter het meest voor in het Midden-Oosten, Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan en India. De Pathanen (etnische Afghanen) worden genoemd: "Hare Ankheian Vaale" (deze met de groene ogen). In de Chinese en Griekse mythologie hebben de goden groene ogen, wellicht vanwege de zeldzaamheid bij mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat groene ogen niet erfelijk zijn, groene ogen ontstaan door ''verzuring'' ik weet niet meer precies wat het inhield..