kun je op mars leven met een koepel

als deze vraag goed ge antwoord word kan de wereld gered worden

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet hoe we op mars kunne leven ik ben er al 1 jaar mee bezig een heb al verschillende dingen ontwerpt een ge test maar nu heb ik een vraag als ik zou weten hoe een het kan ook dat we op mars kunne leven hoeveel percent heb ik dan dat ik men plannen haal voor ik sterf een hoe kan ik aan zoveel geld kommen ( als je een vraag heb of je denkt dat het niet lukt laat hier achter ik reageer met een oplossing terug want problemen zijn er voor optelossen ) hier onder zult u een snel geschetste foto zien van hoe die koepel er dan uit moet zien

Ps. heb een tijd geleden ook een vraag over het zelfde neer gezet als je wild ga eens kijken wat toen werd ge reageert een hoe ik het toen heb opgelost

http://www.goeievraag.nl/vraag/koepel-zuurstof-mars-leven.53803#327460

dit zijn twee video’s die bewijzen dat het kan http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/journaal/2.9034/2.9035/1.709041

http://www.youtube.com/watch?v=cp1RI6LN2JI

deze video gaat over de maan maar kan dus ook op mars alleen koepel iets aan passen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk van wel want in Breda kunnen ze dat ook en sommige blijven er jaren zitten.
itsme
13 jaar geleden
Waarvan wordt de wereld gered?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat als hier een antwoord op komt dat volgens jou plausibel is? Dan? Dan is het blijkbaar al bekend, en nog steeds geen geredde wereld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vraag ik me ook af... waarvan moet de wereld gered worden vanaf Mars?
itsme
13 jaar geleden
Ah ik snap het!! de wereld moet worden gered van het fileprobleem!
Je krijgt alleen wel een aardige file tussen de aarde en mars...
rose
13 jaar geleden
Kun jij toevallig ook op water lopen?

Antwoorden (6)

Dan heb je de wereld gered. Want als er in die koepel een voor de mens overleefbaar klimaat heerst, dan kun je daar leven.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thx!
Mars heeft geen actief magnetisch veld, hierdoor komt alle straling van buitenaf ongefilterd binnen, hierdoor zouden mens en plant zonder bescherming binnen mum van tijd sterven.

Mars heeft veel minder zwaartekracht dan de Aarde waardoor onze spieren veel zwakker zouden worden en onze bloeddruk zou kelderen, voor een mens heeft dit binnen korte tijd fatale gevolgen.

De temperatuur op Mars varieert van 20 graden Celsius tot -80 graden Celsius over een tijdsbestek van 1 Marsjaar, aardse planten zullen niet in staat zijn dit te overleven, en als je je koepel warm houd zal deze barsten van het temperatuurverschil met buiten.

Conclusie: Nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Onzin, als je een goede koepel bouwt kun je daar best in leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja onzin die koepel bescherm ons tegen die stralen een de koepel zorgt voor zwaartekracht want nasa heeft een machine ge vonden dat ze gebruiken in verre ruizen dar die mens niet sterft zonder zwaartekracht een dat is da machine zorgt voor zwaartekracht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het kan het is wetenschappelijk mogelijk maar mars zal nog altijd anders zijn dan de aarde maar niet met die koepel dat is goed bedacht maar nu mijn vraag is hoe geraken al die mensen op mars
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees Moolkeesje vraag vroeg het zelfde en heb daar op gerageert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da is goed maar antwoord op me vraag a.u.b.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij reactie kijknen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor elk maar ook elk probleem is er een oplosing
ja hoor. Dat kan best. Het biosphere II project in de VS was er op gericht dit uit te proberen.

Het is echter GEEN oplossing voor de wereld. Je lost de problemen niet op door ergens anders te gaan wonen, maar alleen door het gedrag van mensen te veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de wetenschap is nog niet zover dat dit kan
voor nu zeg ik Nee
op Mars kun je niet leven, met of zonder koepel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
De wetenschap zou dat heel goed kunnen, ook nu.
Het is wel een heel gedoe om alle onderdelen daar te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de wetenschap voor gewonen mensen niet maar nasa zien 1000 verder hoor een die kunne met hun technologie dat wel maar zij zijn gewoon te laf om het ook echt te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar de koepel word volledig op de aarden gemaakt een word dan naar maar met 3 raketten gestuurd een daar na zal hij op mars gekoppeld worden
Ja hoor,dat kan prim! Eén klein vraagje:Hoe denk je die miljarden mensen te vervoeren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net zo als in een vlichtuig aleen dan een ruimten schiep waar max 250 mensen op kunen een er gaan 10 per dag weg een 10 terug want op licht snelheid duurt rijzen van hier naar mars 30 min een om effe tezeng je ligaam voelt nieks als je op licht snelheid gaan want ik voe nieks als men pa 120 peruur rijd of hij nu 30 rijd of nu 250 dus kort zegecht we kunne zo snel gaan als we willen we moeten alleen de snelheid ook kunne afremmen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk bij de twee foto's die ik er op heb gezet daar staa ook de formule tusen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we dan toch zo snel kunnen,is het dan niet veel beter om een terravormige planeet op te zoeken? Niks geen gedoe met koepeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij maakt het nie uit met die koepeltjes mars is dichts bij ons aarde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar daar heb ik het juist over nasa is te bang een ik niet als aan mij hangt wonde we al in 10 verschillende zonnestelsels moolkeesje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet dat licht snelheid moeilijk te bereiken is maak het kan een het is een kwestie van tijd voor het ook makkelijk bereikbaar is een voor zuurstof moet je de koepel 75 percent met zuursof laden ene 25 met koolstofdioxide en dan zo als op men voorbeeld foto veel water ene bomen neer zetten een dan krijg je van zelf plaats van eeuwen naa max een jaar een perfect leeft omgeving ( in de koepel
Uiteraard is dit mogelijk, en het is tamelijk waarschijnlijk dat dit in de nabije toekomst ook, eerst op kleine schaal, verwezenlijkt zal worden.

Maar het zal de problemen op aarde niet oplossen. Er zal altijd een grote hoeveelheid mensen op de aarde wonen en die zullen de problemen waar we nu mee worstelen hier moeten oplossen.