hoe vaak mag je samen zijn als je ieder je eigen huurwoning hebt? en beide een uitkering hebt en we kunnen om financele reden niet samen wonen nog .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Er is niet echt een grens te geven waaraan je je zou moeten houden, maar er zijn wel regels. In de bron die ik hieronder geef, staan de volgende punten die erop wijzen dat mensen samenwonen, en wat je dus niet moet doen:

- U bent op hetzelfde adres ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie (GBA)
- U heeft bij andere instanties (banken, de belastingdienst, uitkeringsinstanties, uw zorgverzekeraar enz.) of uw werkgever aangegeven dat u op hetzelfde adres woont als uw partner.
- U woont bij uw partner, waardoor uw eigen woning een zeer laag energie- en waterverbruik heeft.
- Uw eigen woning is maar gedeeltelijk ingericht en uit verklaringen van uw buurtbewoners blijkt dat u niet in de woning woont.
- U gaat alleen af en toe naar uw eigen woning om bijvoorbeeld post op te halen of voor huisdieren te zorgen.

Kortom, je huurwoning moet je thuis zijn, je moet er regelmatig komen. Door een beetje af te wisselen waar je bent, in je eigen huurwoning of de huurwoning van je partner, kun je volgens mij behoorlijk vaak bij elkaar zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoveel je wilt. Je betaalt huur voor je eigen woning, het maakt niet uit of je dan ook thuis bent.
Het huren van een woning geeft jou recht om er gebruik van te maken. Maar verplicht je niet om dat te doen. Het wordt een ander verhaal als een van jullie beiden de huur van een van de huizen opzegt en bij de ander gaat 'logeren'. Dan heeft de ander namelijk geen eigen huis meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verschillende uitkeringen kijken wel degelijk of je niet stiekem samenwoont.
ronron1212
10 jaar geleden
Helemaal juist iHave
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dus niet waar, fidolecosp.
Als er aanwijzingen zijn dat ze bij elkaar wonen, in ieder geval een groot deel van de tijd, dan mag dat niet. Er is dan sprake van kostendeling. Al is het alleen maar de stookkosten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm, goed punt. Bedankt voor de correctie.
In principe mag je zo vaak samen zijn als je zelf wilt.
Je moet wel oppassen dat jullie niet samenwonen zonder dit door te geven, want anders kan de uitkering geschorst of gekort worden.
Waar je op letten is het klassieke tandenborstels die ze kunnen tellen, maar ook kleding die aanwezig is, een bed etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is helemaal niet zo gek om een tandenborstel bij iemand te hebben hoor en daar kijken ze dus helemaal niet naar, broodje aap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of het helemaal een mythe is, ik denk het niet. Maar ongetwijfeld zal het niet het ENIGSTE zijn waar ze op letten.