Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel productiemiddelen zet de politie procentueel in voor wetshandhaving wat geld kost in plaats van oplevert.

Als de politie als bedrijf ziet met kosten en baten, dan lijkt het alsof 80% van de productiemiddelen (personeel, technologie, etc) wordt ingezet om boetegeld te innen, en 20% om de bevolking van dienst te zijn door het oppakken van criminelen en handhaven van de orde. In mijn ogen een reden waarom de politie het respect van de bevolking heeft verspeeld. Zijn hier cijfers over bekend?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
587

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Heb je een bron, waaruit deze kostenverdeling blijkt en waarmee dus de juistheid van deze vraag kan worden aangetoond?
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, daar vraag ik juist naar. Ik heb bewust het woordje "lijkt"gebruikt in mijn vraagstelling. Het lijkt me redelijk dat de overheid enige transparantie geeft op dit gebied, aangezien we er met zijn allen voor betalen en er de rotte vruchten van plukken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, daar vraag ik juist naar. Ik heb bewust het woordje "lijkt"gebruikt in mijn vraagstelling. Het lijkt me redelijk dat de overheid enige transparantie geeft op dit gebied, aangezien we er met zijn allen voor betalen en er de rotte vruchten van plukken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding