Hoeveel productiemiddelen zet de politie procentueel in voor wetshandhaving wat geld kost in plaats van oplevert.

Als de politie als bedrijf ziet met kosten en baten, dan lijkt het alsof 80% van de productiemiddelen (personeel, technologie, etc) wordt ingezet om boetegeld te innen, en 20% om de bevolking van dienst te zijn door het oppakken van criminelen en handhaven van de orde. In mijn ogen een reden waarom de politie het respect van de bevolking heeft verspeeld. Zijn hier cijfers over bekend?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (1)

Heb je een bron, waaruit deze kostenverdeling blijkt en waarmee dus de juistheid van deze vraag kan worden aangetoond?
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, daar vraag ik juist naar. Ik heb bewust het woordje "lijkt"gebruikt in mijn vraagstelling. Het lijkt me redelijk dat de overheid enige transparantie geeft op dit gebied, aangezien we er met zijn allen voor betalen en er de rotte vruchten van plukken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, daar vraag ik juist naar. Ik heb bewust het woordje "lijkt"gebruikt in mijn vraagstelling. Het lijkt me redelijk dat de overheid enige transparantie geeft op dit gebied, aangezien we er met zijn allen voor betalen en er de rotte vruchten van plukken.