Als je erg veel last hebt van een eikelboom (vlak voor je huis, op grond van de gemeente) kun je daar dan een klacht over indienen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zou het zinvol zijn, of heb ik dan gewoon pech.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat ligt er maar net aan hoe schappelijk jou gemeente is en hoeveel overlast je er van ondervindt. Er zijn zat voorbeelden te noemen van gemeentes die nauwelijks naar je klacht luisteren en er al helemaal niks mee doen. In dat geval heb je 'gewoon pech'. Maar gelukkig zijn er ook nog een hele hoop gemeentes die wél luisteren naar hun burgers, die elke klacht gewoon apart bekijken. Als jij dan gegronde redenen hebt waarom je er last van hebt, dan heb je zeker een grote kans dat ze het oplossen! Niet geschoten is altijd mis, dus ik zou gewoon een brief naar je gemeente schrijven! Wie weet woon jij in een leuke gemeente, die helpen het probleem op te lossen :-) Zeker doen dus!

Kan zinvol zijn. Bij mijn ouders stond een Perenboom. Die vielen op de grond, werden kapot getrapt of als munitie gebruikt door kinderen. Geklaagd, boom weg. Als je klacht relevant is wordt er vast naar geluisterd.

ja wat is last hebben? Heb je alleen last van de eikels die er af vallen, van het blad in de herfst, van de vogels die in de boom huizen, dan zal de boom echt wel blijven staan. Maar neemt de boom erg veel licht( zon) bij je weg en is het in huis erg donker, dan maak je toch een goede kans.

Als er daadwerkelijk redenen zijn tot overlast (bv takken die tegen het ram slaan, of risico van afbrekende takken) dan kan je de gemeente hierop wijzen en zullen ze de boom snoeien. In andere gevallen.. Nee, ik kan me niet voorstellen dat er andere gevallen zijn waarbij je last hebt van eenboom. Dus ja: Je kan de gemeente hierover benadern.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100