Als je erg veel last hebt van een eikelboom (vlak voor je huis, op grond van de gemeente) kun je daar dan een klacht over indienen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zou het zinvol zijn, of heb ik dan gewoon pech.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eikelboom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
foutje van de zaak ;)

Het beste antwoord

Dat ligt er maar net aan hoe schappelijk jou gemeente is en hoeveel overlast je er van ondervindt.

Er zijn zat voorbeelden te noemen van gemeentes die nauwelijks naar je klacht luisteren en er al helemaal niks mee doen. In dat geval heb je 'gewoon pech'.

Maar gelukkig zijn er ook nog een hele hoop gemeentes die wél luisteren naar hun burgers, die elke klacht gewoon apart bekijken. Als jij dan gegronde redenen hebt waarom je er last van hebt, dan heb je zeker een grote kans dat ze het oplossen!

Niet geschoten is altijd mis, dus ik zou gewoon een brief naar je gemeente schrijven! Wie weet woon jij in een leuke gemeente, die helpen het probleem op te lossen :-)
Zeker doen dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kan zinvol zijn. Bij mijn ouders stond een Perenboom. Die vielen op de grond, werden kapot getrapt of als munitie gebruikt door kinderen.
Geklaagd, boom weg.
Als je klacht relevant is wordt er vast naar geluisterd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat die perenboom langs de weg stond? Misschien woonde Martine74 haar ouders wel heel landelijk, daar staan perenbomen soms op grond van de gemeente. En al was het geen perenboom, dan maakt dat nog niet uit. Het gaat om het voorbeeld dat de gemeente de boom weg haalde, wat voor soort boom het ook was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, ik weet werkelijk wel wat een peer is, en die groeien aan perenbomen.
En die stond bij mn ouders voor het huis op gemeentegrond.
Het is niet voor niks dat de gemeente de boom weg heeft gehaald.
:-)
Grappige eerste reactie.
Gelukkig heeft de tweede reactie wat meer vertrouwen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het antwoord relevant is geef ik ook graag een + laat de ongelovigen maar met de gebakken peren zitten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Martine74: Ja, ik ging er wel vanuit dat iemand met level 8 op Goeie Vraag dusdanig algemeen ontwikkelt is dat ze een perenboom herkend ;-) Maar al had je gezegd dat het een worteltjesboom was...Ik vind het ook dan voor het voorbeeld nog steeds niet uitmaken, dus de eerste reactie wat overdreven... ;-) (Alhoewel ik het wel zou begrijpen als Wyker je er dan op had gewezen dat worteltjes niet aan bomen groeien ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Rinke Het aantal vergaarde punten op GV en het daaraan gekoppelde niveau zegt niets over de algemene ontwikkeling van de puntenverzamelaar. Je kan hier met de meest idiote antwoorden punten verzamelen, zolang niemand de moeite neemt om jouw antwoord ter discussie te stellen en/of het te verwijderen blijf je punten verzamelen.
Bovendien heerst er hier op GV ook de onvermijdelijke hopjespraktijk van het zichzelf meermaals punten toekennen via een ander IP en/of een ander account vanop één of meer andere locaties zoals thuis, werk, familie, vrienden, internetcafe enz. Begrijp je? Fijn Paasweekend nog, ook langs die perenbomenweg ;-)!
ja wat is last hebben?
Heb je alleen last van de eikels die er af vallen, van het blad in de herfst, van de vogels die in de boom huizen, dan zal de boom echt wel blijven staan.
Maar neemt de boom erg veel licht( zon) bij je weg en is het in huis erg donker, dan maak je toch een goede kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er daadwerkelijk redenen zijn tot overlast (bv takken die tegen het ram slaan, of risico van afbrekende takken) dan kan je de gemeente hierop wijzen en zullen ze de boom snoeien.

In andere gevallen.. Nee, ik kan me niet voorstellen dat er andere gevallen zijn waarbij je last hebt van eenboom. Dus ja: Je kan de gemeente hierover benadern.