Waar in Nederland wonen de meeste gelukkige mensen?

Ik vraag me af in welke regio of gemeente de meeste gelukkige mensen wonen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Hoogstwaarschijnlijk op de Bovenwindse Eilanden, economisch misschien niet zo heel erg sterk, maar de piepel zijn daar iha redelijk tevreden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi,

De meeste zullen denken dat in Zuid en Noord holland de gelukkigste mensen leven. Nou, dit is niet zo. In het noorden van Nederland, hangt er echt een gezellige sfeer. Hier in zuid holland, is alles werk werk werk. In bijvoorbeeld Groningen, Friesland, Limburg is het veel gezelliger. Dit heb ik zelf ervaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deelnemers aan de Gelukswijzer geven iedere maand aan
hoe gelukkig ze zich voelen en ieder jaar wat er in hun leven veranderd is. Dit langlopende onderzoek wordt uitgevoerd door het onderzoeksinstituut RISBO van de
Erasmus Universiteit Rotterdam.
Als we kijken naar maandelijkse geluksmomenten, dan staan de Drentenaren aan kop.
Op het gebied van het dagelijkse leven staan meer provincies aan kop.
11 jaar geleden
het is eigenlijk afhankelijk van wat je met gelukkig bedoelt.

de meeste mensen geven op de vraag: ben je gelukkig? het antwoord dat ze "tevreden" zijn, of niet dus, maar gelukkig zijn weinig mensen.
ook als je denkt dat rijke mensen gelukkiger zouden zijn dan minder rijke of zelfs arme mensen, nee, vaak zijn het mensen die in een omgeving wonen die qua mensen niet zo druk is en met ruimte en groen, meer natuur dus, die mensen blijken gelukkig te zijn.

(hier is onderzoek naar gedaan, weet alleen niet meer wie of wanneer.)

Toegevoegd na 2 minuten:
antwoord: in de minst bevolkte provincies met genoeg natuur wonen de gelukkigste mensen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je neemt me de woorden uit de mond. Uit meerdere studies blijkt niet alleen dat mensen in de stad de meeste sociale en psychische problemen hebben, maar dat zelfs los daarvan mensen op het platteland over het algemeen tevredener en gelukkiger zijn met hun leven.