Is de buitenkant zo belangrijk?

Als iemand knap is qua uiterlijk hoeft hij/zij weinig te doen lijkt wel en iedereen vind hem/haar leuk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De praktijk bevestigt helaas veel te dikwijls wat jij hier stelt.

Jonge knappe, dus aantrekkelijke meisjes worden doorgaans voorgetrokken op kantoren, krijgen gemakkelijker iets voor elkaar bij de chef, worden op handen gedragen door de jongens op school en lijken daarom hun leventje al flierefluitend door te fladderen.

Nochtans kun je je behoorlijk vergissen in de gevolgtrekking dat die meisjes 'dus' gelukkig zouden zijn.

Helaas zie ik te dikwijls het tegendeel. Hun eenzaamheid, hun smart, hun gezicht maar dan..zonder hun masker..

Als de buitenkant dus mooi is, kan dat zeker bepaalde voordelen bieden. Maar toch..

Voor mij geld echter veel meer de binnenkant van een mens. Ik heb uiterlijk mooie mensen gekend die zich keihard en onmenselijk opstelden tegenover hun medemensen.

Terwijl ik aan de andere kant aanschouwd heb dat 'een wat minder aantrekkelijk persoon' zich met veel liefde over de ander zag ontfermen.

Het aardige is wel dat naarmate zijn/haar leven voortgaat het uiterlijk van de mens zijn/haar innerlijk meer een meer gaat weerspiegelen.

En..uiterlijk schoonheid..vergaat op den duur als dat niet 'gedekt' wordt door innerlijk schoon.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

tot ze diegene beter leren kennen, uiterlijk is slechts een eerste indruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje waard.
De buitenkant is niet belangrijk. Maar mensen laten wel een boel van de buitenkant afhangen. Evolutionair is het wel te verklaren: Je moet snel inschatten of iemand betrouwbaar is, of of deze persoon je gaat aanvallen. Daarom vallen uitzonderingen op het regelmatige gezicht snel op. En als je het over voortplanten hebt: De artner die er goed, gezond en fit uit ziet, doet het beter dan gemiddeld. Dus is het goed voor het nageslacht om de genen van deze partner te krijgen. Hierdoor wordt ons onderbewustzijn nog steeds gevoedt, hoewel we niet meer in een fysieke maatschappij leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te knap kan ook weer jaloezie opwekken. En het is ook bekend dat heel erg knappe mensen, waarvan iedereen denkt, dat ze vast ergens een partner hebben, soms eenzaam vrijgezel zijn. Mensen durven dan minder snel op ze af te stappen, omdat ze denken dat ze toch geen kans maken.

Trouwens de buitenkant zorgt dan wel voor de eerste indruk, de binnenkant is minstens zo belangrijk.
13 jaar geleden
Het is het eerste waar een mens op beoordeeld wordt.
Vaak geeft dit anderen een reden om dingen te zeggen als`: " ach, wat oppervlakkig; wat doet het uiterlijk ertoe; wat sneu als je je door uiterlijkheden laat leiden " enzovoort. Maar feit is dat indrukken (en 1e indrukken werken het stevigst en consistentst) van zeer grote betekenis zijn.
Het geheim?
Niet alleen Freudiaans.. (seksuele motieven, zowel bewust als onbewust) maar meer.
Het uiterlijk wordt wel degelijk medebepaald door het innerlijk! Wie kalm, wijs, tolerant, humaan, of juist onrustig, onzeker, druk, bazig of noem maar op van aard is, straalt dit ook uit. Let alleen maar eens op wat de zeggingskracht van iemands ogen, iemands blik kan zijn.
Ook kleding en lichaamsbouw zeggen veel van iemands innerlijk. Is het uitdagend? Heeft men geen beheersing qua eetpatroon?
Ja..de buitenkant is belangrijk, omdat het onomstotelijk veel over de binnenkant zegt. Het gaat om het complete plaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals Theo Maasen zo mooi zei:
''Echte schoonheid zit van binnen. Maar echte lelijkheid zit ook van buiten.''

Het oog wil ook wel wat maar de beste oplossing is denk ik balans vinden. Uiterlijk telt en innerlijk. Geen appels met peren vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die uiterlijk knap is heeft een kleine voorsprong dat is waar. MAAR iemand die echt goed in zijn/haar vel zit, die een sterk gevoel voor humor en scherp inteligentie heeft kan het net zo goed doen. Het allerbeste is naturlijk om alles te hebben.... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de buitenkant is, zeker in een eerste ontmoeting, erg belangrijk. Dit wordt vaak ten onrechte ontkend.