wat kun je doen tegen sloopauto in je buurt die een parkeerplek inbeslag neemt?

Wij wonen in tot nu toe een nette buurt maar een paar figuren die hier niet wonen hebben er sinds langere tijd twee voor de slooprijp auto`s geparkeerd wij komen zelfn al mparkeerruimte tekort.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn het echt sloop-auto's? Of gewoon krakkemikkige auto's die nog wel rijden en goedgekeurd zijn voor de weg? Indien het laatste, kun je er niets tegen doen. Het is een openbare parkeerplek waar iedereen mag parkeren.

Het beste antwoord

Ik zou de gemeente bellen, dan wordt er wat aan gedaan. In jou geval zullen de auto's wel naar de sloop gaan. Wij hebben dit ook 3 keer gehad. 1e keer: Weggesleept, regel recht naar de sloop. 2e keer: Opgestart met startkabels, zelf naar de sloop gereden. 3e keer: In beslag genomen door de politie. Dit helpt echt!!

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Met optie 2 zou ik heel voorzichtig zijn. Diefstal.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik vind het ook vreemd dat die sloop die auto heeft aangenomen, toen ik mijn auto naar de sloop bracht moest ik "deel 3" ook inleveren. Toen kreeg ik van hen een vrijwaring. Deel 3 staat tussen "" omdat ik weet dat het nu anders heet, maar ik herinner me de officiële naam even niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst gekeken of ze verzekerd waren dat waren ze dus niets aan te doen.Maar evengoed bedankt.

Andere antwoorden (3)

Eerst vaststellen of er een verbod in de Algemene Plaatselijke Verordening staat op het parkeren van sloopauto's en zo ja contact opnemen met de politie.

In de APV kan bijvoorbeeld staan:
" Voertuigwrakken

Het is verboden een voertuig dat rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een kennelijk verwaarloosde toestand verkeert op de weg te parkeren."

en
"Defecte voertuigen

Het is verboden een voertuig waarmee als gevolg van andere dan eenvoudig te verhelpen gebreken niet kan of mag worden gereden, langer dan op drie achtereenvolgende dagen op de weg te parkeren."
Computoon
10 jaar geleden
In het kader van Milieuwetgeving (!!) kan de gemeente een wrak verwijderen. Neem contact op met de gemeente, meestal is dat Milieuzaken, eventueel Stadsreiniging. Deze beoordeelt de toestand van het wrak. De eigenaar wordt gesommeerd zijn bezitting te verwijderen ( aanplakbiljet op de voorruit) en als dat niet gebeurt, dan wordt na een wachttijd van 14 dagen meen ik, het wrak verwijderd. Is onlangs bij ons in de straat nog . Op dit moment staat er ook een auto te vergaan, we wachten nog even met onze melding tot hij twéé lekke banden heeft, dan is het al een wrak, afgezien van het verdere technische verval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel simpel,
Je gaat naar de politie geeft het kenteken en kleur en gegevens van de auto door.
Je zegt dat er een auto bij jou voor een lange tijd voor de deur geparkeerd staat, de auto is voor jou vreemd en weet ook niet van wie deze is. mogelijk dat deze gestolen is bij jou voor de deur is achter gelaten, en hij houd jou parkeer plaats bezet waar jij ook voor hebt betaald.

Met een beetje geluk is deze de volgende dag weg gehaald door de politie.

Veel succes.