R'dam gaat "kwetsbare" groepen helpen...

R'dam wil deze groep...de kwetsbare groep,helpen om o.a. aan een huis te komen.Heeft dit wel zin,als de problemen niet zijn opgelost?De meeste hebben een huis gehad,maar zijn deze kwijt geraakt door hun problemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

ik denk dat er een heel begeleidings team aan het werk gaat om deze mensen te helpen om ze weer een toekomst te geven

Toegevoegd na 30 seconden:
wie niet waagt wie niet wint is het gezegde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Enig idee wat zo'n 'heel begeleidings team' kost en wie dat gaat betalen?
Daar wordt inderdaad een brede aanpak op losgelaten huisvesting, werk, schuldhulpverlening, scholing, kinderopvang, inburgering, taalles, de hele rataplan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat heeft geen enkele zin. Er zijn in het verleden al miljoenen aan goedbedoelde projecten door het toilet gespoeld en de zogenaamde kwetsbare groep is nog steeds even kwetsbaar.

Het probleem is dat men inwoners van Rotterdam die in hun bed blijven liggen wachten tot de uitkering binnen is, 'kwetsbaar' noemt omdat ze nergens aan de bak komen. Mijn indruk is dat dat meestal aan die personen zelf te wijten is. Laat eerst maar eens zien dat je je stinkende best hebt gedaan om een baan te vinden en als er dan echt geen zicht meer is op werk of fatsoenlijke huisvesting, pas DAN mag er gemeenschapsgeld besteedt worden. Maar niet eerder!
14 jaar geleden
er zijn mensen bij die het hier in nederland een luilekkerland vinden en daar gretig gebruik/misbruik van maken .
ik vind het ook niet altijd even leuk om vroeg mijn bed uit te gaan om te gaan werken maar mijn mentaliteit is dat ik niet mijn hand op ga houden bij uitkerende instanties .

je moet nou 1maal eten en je huur etc. betalen dus werken voor je centen en niet over de rug van de werkende mensen lekker een uitkering ontvangen .

degene die werken moeten overal de volle pond voor betalen terwijl degene met een uitkering overal wel een subsidietje voor krijgen of zelfs kwijtschelding.

ik ben niet te beroerd om een ander te helpen maar er is een grens en die is naar mijn zeggen al lang bereikt.