Frankrijk staakt wederom, iemand een idee wat de economische schade is voor de 'BV Frankrijk'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Die schade is niet zo dramatisch hoor. Ieder rijk land kan wel een paar dagen, of zelfs weken stakingen aan, zonder failliet te gaan. Echte economische schade ontstaat pas als het heel lang gaat duren.

Je kunt je daar ook vast wel iets bij voorstellen. De eerste week van zo'n staking, zitten de pinautomaten nog vol geld (de mensen die de automaten moeten vullen staken ook), automobilisten hebben nog wel een halfvolle tank, fabrieken hebben voorraden, en mensen die niet naar hun werk kunnen door de staking. kunnen ook nog wel wat thuiswerken.

Maar de schade kan opeens heel hard gaan oplopen, als zoiets te lang duurt. Je krijgt dan ook een kettingreactie. Doordat bedrijven niet meer leveren, kunnen anderen ook niet werken etc. Voor dat het land echt plat ligt, dat duurt wel even. Op het moment dat ik dit typ, zijn de stakingen al weer minder massaal. Het zal dus allemaal wel meevallen.