Mag je Goeie Vraag zien als een vorm van uomo universale (kennis over alles)?

Op een bepaald oppervlakte dan, in de vorm van kennis en inzicht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor sommige vragen mag dat gerust. Maar er worden ook heel veel antwoorden gegeven die niet helemaal kloppen of onvolledig zijn. Wanneer een antwoord als beste antwoord wordt uitgekozen is dit geen garantie dat dit antwoord ook daadwerkelijk goed is. Het zegt slechts iets over de vragensteller/ster dat hij/zij het meest tevreden is over dat onderwerp. Maar nog geen garantie. Dus je kunt Goeie Vraag best kunnen zien als een vorm van uomo universale maar niet 100% betrouwbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Helaas is dat niet het geval. Weliswaar worden ongelofelijk veel onderwerpen aangestipt, maar het is bijna onmogelijk om de juiste kennis terug te vinden. Het 'beste antwoord' is in elk geval vaak geen leidraad om die kennis te vergaren.
Bovendien is deze kennisbank zwaar vervuild door pogingen hem met lege woorden zo snel mogelijk vol te pompen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij homo Universalis gaat het toch meer om de creatieve mens, en demens die op vele gebieden actief is.
Ja, dat mag.

In hoeverre je met deze uitbreiding op je eigen boerenverstand geholpen wordt, is natuurlijk een open einde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En? Heeft het je al geholpen?
Ja en nee. Je vergaart hier veel kennis over verschillende onderwerpen. Sowieso kennis over het menselijk denken en redeneren. Of 't juist is,is een tweede ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er zit welliswaar veel kennis bij de deelnemers, maar kennis over alles, daar geloof ik niet in, gezien de antwoorden die ik zelf heb gekregen op vragen. Ik geef ook wel punten voor het beste antwoord, maar dat wil niet zeggen dat ik dan 100% tevreden ben. Als ik maar 50% tevreden ben met het naar mijn mening beste antwoord, dan krijgt dat toch de titel van beste antwoord.
14 jaar geleden
Ja dat kan zo gezien worden, beter nog Goeievraag kan men zien als orakel zelfs... Iedereen levert een bijdrage, een synergie als de richtlijnen en handhaving kloppen...

Een open source living knowledge base...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar vergeet niet dat we dat allemaal aan jou te danken hebben. Zonder jou geniale antwoorden was het niet veel soeps hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een echt orakel, is het overgrote deel hier onzin en kritiekloos. Ik sluit mij verder aan bij antwoordman
Nee.

Er is teveel dat niet aan bod komt en er wordt teveel onzin verkocht .
14 jaar geleden
Dat hopen ze te krijgen.Maar dan moeten ze wel correcte moderatoren hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een uomo universale is een mens die op heel veel gebieden érg goed is. Goeie Vraag is natuurlijk heel divers en velen op deze site weten wel iets, sommige veel, vooral als het hun expertise is en velen geven alleen antwoord vanuit hun gevoel of mening. Er zijn ook vragen die niemand beantwoorden kan. Dus nee. Om deze titel recht te doen moeten dus op vrijwel elke vraag goede antwoorden komen en dit is hier niet het geval. Hier is meer sprake van een "uomo diversicus". ;-)
amc
14 jaar geleden
Dat zou een nobel streefdoel moeten zijn maar in de praktijk is het meer een" Tante Kaat weet het beter", zonder daarom afbreuk te doen aan enkel scherpzinnige ,kritische eigenzinnige mannen en vrouwen met een encyclopedische kennis over veel thema's die toch het landschap bevolken van gv naast de brave , modale en sociale vraagsteller die gv als een vorm van dienstbetoon aan zijn medeburger beschouwt.