Hoe omgaan met ruzie?

Er zit dus een meisje bij mij op school en ik haat haar echt!!
Ik probeer haar te negeren maar ze komt steeds naar mij en dan zegt ze dat ik lelijk ben,en dat mijn gezicht een puist is en dat ik slecht gekleed ben enzo...
Dus nu is mijn vraag: Hoe kan ik hiermee omgaan? Wat kan ik antwoorden als ze me zoiets zegt?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Bespreek dit eens met de klassenleraar of mentor. Dit soort pestgedrag moet gewoon de kop in worden gedrukt en daar moet de school een actieve rol in gaan spelen. De school moet namelijk zorg dragen voor een veilige leeromgeving,

Dit aankaarten heeft niks met klikken te maken. Zelf met gevatte en pinnige opmerkingen terugkomen past misschien wel niet bij je als persoon of anders doet het de zaak misschien wel escaleren. Leg het probleem gewoon neer bij de school.
11 jaar geleden
Het is goed dat je probeert om haar te negeren. Toch is het ver boven staan. Als anderen elkaar pesten, uitschelden enzovoort. is vaak machtsverspilling en los je niks mee op. Degene die dat doen (in jouw geval dat meisje) zijn zelf heel onzeker over hun eigen uiterlijk en bang zijn dat mensen hun niet accepteren hoe ze zijn. Vaak is het ook uit jaloezie en probeert men een ander minder dan hunzelf te voelen. De haat die naar boven komt is de machteloosheid die er dan is en als hun dat merken kunnen ze hierdoor een goed gevoel krijgen en hebben hun dan de neiging om door te gaan. Vooral als dat meisje bij een groep hoort, zijn de gevolgen groot. Later kan zijn (hoef niet) dat je hierdoor negatief over jezelf gaat denken (dat is doodzonde) en voor haar dat ze haar status moet bijhouden door macht en indruk op anderen en dat word steeds lastiger. Iedereen is zoals hij/zij is.

Ermee omgaan en het oplossen: Je kunt zelf haar confronteren door te vragen waarom ze het doet? Doe dit vooral zelfverzekerd en kijk haar dan recht in haar ogen. ze zal merken dat je er echt genoeg van hebt. Als jullie twee een verleden hebben, of een eerste indruk: kunnen jullie het samen uitpraten. Het is voor jullie twee beter dat het afgelopen is.

Als ze hiermee door gaat kun je je docent inlichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef haar gewoon gelijk op een manier zoals je bij kinderen doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elk antwoord dat je haar geeft, zal het pesten vaak nog erger doen worden. Zij voelt zich in een machtspositie en het feit dat jij reageert, dat is nu net wat zij leuk vindt!
Indien jij haar probeert te vernederen, zal zij nog erger proberen te worden en dit zal haar bij jou zeker lukken, omdat jij het je aantrekt en zij zal er niet wakker om liggen.
Pesters beseffen vaak zelf niet hoe groot de impact van hun gedrag kan zijn, zij zien het vaak zelf als een morbide vorm van humor! Zij hebben er alleen lol van.

Er is wel een manier om te proberen het pesten een halt toe te roepen;
"Geef duidelijk jouw grenzen aan!!"
Pestgedrag kan vaak zo lang doorgaan omdat het door alle betrokkenen 'doodgezwegen ' wordt. Probeer dus er iets van te zeggen! Wanneer je aangeeft dat iemand over jouw grenzen heengaat en je daar last van hebt, probeer dan die ander niet te overtuigen van jouw gelijk, maar deel alleen mee.
Zeg bijv; "Ik vind het vervelend dat....."en als zij er commentaar op geeft, kan je zeggen; "Dat kan jij allemaal wel vinden, maar ik vind het vervelend dat....".
Geef haar aan dat je het niet mer pikt en dat jij er bij de volgende keer werk van zult maken en ermee aan de openbaarheid gaat. Het wordt niet meer doodgezwegen van jouw kant.

Heeft dit geen effect, ga dan daadwerkelijk naar iemand die je vertrouwt of naar een mediator od. Veel scholen hebben zo'n persoon in dienst die daar voor is.
Ga anders naar de directie, docent, mentor of 'who ever' om erover te praten!!!
Verder negeren die meid! Doe alsof ze lucht is en laat je er niet onder krijgen.
Waarschijnlijk is ze jaloers op jou en houd dat voor ogen. Voel je boven haar staan, want jij bent in elk geval meer waard dan zo'n stakker.
amc