Waarom werkt het internet daten zo moeizaam? Hoe zou het beter kunnen?

Het valt me op dat het internet daten heel moeizaam gaat. Er wordt veel geld aan verdiend maar het is weinig effectief.

Hoe komt dat?

Wie heeft een idee hoe dat beter zou kunnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Werkt prima, spreek uit ervaring!

Kopie van je id insturen en een stuk minder mensen onder valse namen.

Mijn schoonzus heeft al een aantal keer een relatie gekregen met iemand die ze via internet heeft leren kennen. Internetdaten heeft natuurlijk voordelen, maar er zitten ook nadelen aanvast. Eén van de nadelen waar mijn schoonzus mee te kampen heeft is de afstand. Ze komt nu mannen tegen uit plaatsen die toch wel ver van haar woonplaats verwijderd liggen, en daarom gaan bij haar de relaties zo moeizaam. Daarbij moet je op een gegeven moment een keuze maken: wie gaat er verhuizen... Daarnaast heeft zij ook een keer een man getroffen die nog in scheiding lag en toen al een profiel had aangemaakt. Na een paar weken besloot hij toch maar weer naar zijn vrouw te gaan, en kreeg zij het idee gebruikt te zijn als tussendoortje.

Even bot en zwart/wit gesteld: mannen willen het liefste gewoon direct kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben terwijl vrouwen het liefste de kat uit de boom kijken. Dat rijmt niet. Zo krijg je de situatie dat een vrouw al snel een man 'opdringerig' vind omdat hij haar snel wil ontmoeten en een man een vrouw een 'treuzelaar' vindt omdat ze hem niet meteen wil zien. Internetdaten zal dus nooit kunnen tippen aan gewoon veel mensen in het echt ontmoeten, want de meeste mensen kunnen al na een paar secondes zien of iemand een geschikte partner kan zijn of niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100