Waarom werkt het internet daten zo moeizaam? Hoe zou het beter kunnen?

Het valt me op dat het internet daten heel moeizaam gaat. Er wordt veel geld aan verdiend maar het is weinig effectief.

Hoe komt dat?

Wie heeft een idee hoe dat beter zou kunnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (13)

Werkt prima, spreek uit ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat toch altijd de onzekerheid bestaat dat de persoon aan de andere kant van de pc niet echt is wie hij/zij zegt dat hij/zij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kopie van je id insturen en een stuk minder mensen onder valse namen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op internet kun je nooit zien hoe iemand in het echt is. En dan kunnen je interesses nog wel overeenkomen, of misschien klikt het wel tijdens het chatten, in het echt zijn er veel dingen waar je op af kunt knappen.

Ik weet niet hoe het beter zou kunnen. Ik denk eigenlijk dat het beter is om in het echt iemand toevallig tegen te komen waar je gelukkig mee wordt, dan dat je heel geforceerd iemand tegen wil komen die de 'ware' is.
Je zou dat bijna gelegenheidsliefde noemen.

Ik heb er geen ervaring mee, maar internet daten lijkt mij niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan wat je onder moeizaam verstaat denk ik..als jij na je eerste mailcontact al een date wilt dan begrijp ik dat niet iedereen daar op zit te wachten en heb jij het gevoel dat het moeizaam gaat.. let wel: hoe beter je elkaar "kent" voor de werkelijke afpraak, hoe meer kans van slagen denk ik.. en hoe hoog ligt je lat? Ik denk dat je dus eerst bij jezelf te rade moet gaan en misschien dat het dan beter gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internetdaten werkt uitstekend als er geld voor wordt gevraagd aan beide partijen (bij hetero dating dus zowel aan de man als de vrouw evenveel geld ervoor vragen). Zo weet je zeker dat beide partijen serieus zijn.

Het meest succesvolle voorbeeld van succesvolle dating is overigens Plentyoffish.com. De eigenaar is multimiljoinair en werkt slechts 1 uur per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat verwachtingen hoger gespannen zijn. Mensen laten zich graag van hun beste kant zien qua uiterlijk en karakter en omschrijven zich zo mooi en interessant mogelijk. Je bent toch jezelf aan het aanprijzen en onderscheiden in een markt met veel concurrentie. Iedereen is op zoek. In het echt kan het dan weleens tegenvallen, lijkt me.

Iemand die je in real life ontmoet kan zich qua uiterlijk niet anders voordoen. Natuurlijk kan er een match ontstaan en dit zal ook vast gebeuren. Maar het blijft een (voor mij) duistere markt waarbij ik het vreemd blijf vinden jezelf goed 'te moeten verkopen'. Maar dit is mijn absolute persoonlijke mening.

Hoe het beter zou kunnen? Altijd eerlijk zijn, maar ja, dan werkt het waarschijnlijk niet omdat je dan minder in de gratie ligt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn schoonzus heeft al een aantal keer een relatie gekregen met iemand die ze via internet heeft leren kennen. Internetdaten heeft natuurlijk voordelen, maar er zitten ook nadelen aanvast. Eén van de nadelen waar mijn schoonzus mee te kampen heeft is de afstand. Ze komt nu mannen tegen uit plaatsen die toch wel ver van haar woonplaats verwijderd liggen, en daarom gaan bij haar de relaties zo moeizaam. Daarbij moet je op een gegeven moment een keuze maken: wie gaat er verhuizen...
Daarnaast heeft zij ook een keer een man getroffen die nog in scheiding lag en toen al een profiel had aangemaakt. Na een paar weken besloot hij toch maar weer naar zijn vrouw te gaan, en kreeg zij het idee gebruikt te zijn als tussendoortje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even bot en zwart/wit gesteld: mannen willen het liefste gewoon direct kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben terwijl vrouwen het liefste de kat uit de boom kijken. Dat rijmt niet. Zo krijg je de situatie dat een vrouw al snel een man 'opdringerig' vind omdat hij haar snel wil ontmoeten en een man een vrouw een 'treuzelaar' vindt omdat ze hem niet meteen wil zien. Internetdaten zal dus nooit kunnen tippen aan gewoon veel mensen in het echt ontmoeten, want de meeste mensen kunnen al na een paar secondes zien of iemand een geschikte partner kan zijn of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je bedoelt met moeizaam. Ik heb prima ervaringen met internetdaten. Na een paar tegenvallers heb ik mijn huidige man ontdekt. Ging vlot en snel en in "real life" zou ik hem nooit tegengekomen zijn. En dat zou héél erg jammer zijn geweest. Als een date tegenvalt, dan drink je samen een kopje koffie, je kletst wat over koetjes en kalfjes en je gaat weer naar huis. Even een net mailtje sturen om te zeggen "Sorry, maar helaas pindakaas" en op naar de volgende.
En het heeft me ook niet veel geld gekost. Het is alweer jaren geleden, maar ik meen me te herinneren dat het me ongeveer 30 euro heeft gekost voor een abonnement van 3 maanden (Lexa). Dus: kop op en gaan met die banaan! En ik wens je net zoveel succes toe als ikzelf heb gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals er veel meer mensen geen partner vinden in de kroeg dan wel. Maar dat wil niet zeggen dat je tijdens een avondje stappen geen leuke partner kan vinden. En dat dat moeizaam zou zijn. Ik heb het idee dat je er gewoon negatief tegenover staat en dan wordt het dus niks. Alles waar je negatief tegenover staat is (lijkt) moeizaam. Ik ga niet proberen je te overtuigen, dat is altijd een mission impossible.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K.
Ik denk dat het wel meevalt met dat weinig effectief zijn.
Ik zag dat je ergens aangaf dat 1% van de daters slaagt. Is dat in totaal of per maand/jaar?
Ik zelf ben 4 maanden actief geweest op een datingsite. Daarna heb ik mijn huidige partner gevonden, met wie ik binnenkort ga trouwen.
Stel dat die 1 % per maand is, dan hoorde ik daar de eerste 3 maanden dus niet bij.
Anderen moeten misschien een jaar ingeschreven staan voor ze de juiste persoon vinden. Daarbij is het ook heel moeilijk om aan te geven wie voor jou de juiste persoon is. Om mezelf weer als voorbeeld te geven: ik heb heel bewust aangegeven dat ik op zoek ben naar mannen die groter zijn dan ik. Als je dan bedenkt dat mijn vriend mij heeft gevonden en 10 cm kleiner is dan ik... Tja, dan snap je wel dat het allemaal niet zo handig is.
Je mag niet van een datingsite verwachten dat ze na een minime omschrijving voor jou de perfecte partner vinden. Daar moet je zelf werk voor doen. Zoeken op de site, contact leggen via mail/msn, afspreken, erachter komen dat het je toch neit bevalt en weer opnieuw beginnen. Het is bijna net zo intensief als solliciteren, maar wel veel leuker. Je kunt er ook nog vriendschappen aan overhouden.
Wat mij in de 4 maanden dat ik 'online' stond wel is opgevallen is dat veel mannen om die site een kort, gratis abonnementje hadden. Alleen maar even kijken en dan weer weg. Ik vind dat geen goeie zaak. Ik snap wel dat ze mensen de kans willen geven om even te kijken hoe het eruit ziet en hoe het werkt, maar het levert wel veel ergenis op, omdat het dan dus niet serieus blijkt.
Dat laatste zou dus voor de beheerders een aandachtspuntje kunnen zijn. Maar verder van mijn kant niet meer dan lof voor de manier waarop ze mensen bij elkaar kunnen brengen. Ik ben namelijk (net als velen) geen uitgaanstype en kom dus op die manier geen mensen tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het systeem is op zich niks mis mee ; het is een snelle en oppervlakkige manier om mensen te 'scannen' op hun eventuele aantrekkelijkheid als partner, en verschilt in dat opzicht niet heel veel van een cafe of iets dergelijks, waar men zich ook van zijn beste kant laat zien, al is het totaalplaatje wat ruimer, op Internet heb je weer meer onzichtbare gegevens tot je beschikking.

Het zijn juist die persoonsbeschrijvingen die mensen volledig op het verkeerde been kunnen zetten, omdat ze zo breed, nietszeggend en algemeen zijn.
Muzikaal ; Mozart of Bauer ?
Sportief : gaat-ie elk weekend met een groep vrienden kletteren of wildwatervaren, of zit-ie elke zondag met een krat bier achter de televisie om sport te kijken ?
Gevoel voor humor : Andre van Duin of Monty Python ?
Casual : Draag-tie een nette pantalon met overhemd zonder stopdas, of loopt hij liever in een blotenaadspijkerbroek met een oud t-shirt ?
Je voelt hem al ; met veel van die beschrijvingen kun je alle kanten op, en iemand dus ' leuker' maken dan hij wellicht is.

En bij die hoge verwachtingen, dáár gaat het meestal mis. Vooral vrouwen hebben er een handje van om de meest onmogelijke mannen in de meest onmogelijke combinaties 'samen te stellen' en die vervolgens -rara hoe kan dat- niet te kunnen vinden. Of ze pikken net de verkeerde eigenschappen eruit die leuk klinken maar eigenlijk niet bij je passen.

Een heel goede nieuwe ontwikkeling is 'branddating'. Daarmee weet je veel beter wat voor vlees je in de kuip hebt, en blijft er meer open. Een erg leuke ontwikkeling in mijn ogen. Want zeg eerlijk, wie heeft er geen plaatje bij deze mannen ?

- Van Bommel, Trouw, Heineken, Vrij Nederland, Donner, Glenfiddich
- Volvo, Volkskrant, Albert Heijn, Polo Sport,
- Elsevier, VVD, NRC, Texaco
- Nissan, Oranjeboom, Trainingspak, Telegraaf, Nike

Maar uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf doen, en met realistische verwachtingen een date aangaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeizaam is een relatief begrip. Het hangt ervan af wat je verwachting is of je het moeizaam noemt of niet.

Je kunt succesvol worden in internetdaten als je je het internetdaten eigen maakt. Net zoals je een studie doet om beter te worden in je werk of gaat trainen om beter te worden in je sport, zo zou je dat ook 'moeten' doen om goed te worden in internetdaten.

Het houdt namelijk veel meer in dan 'alleen even een profiel maken'. Wat je schrijft en welke foto's je plaatst en vooral hoe je deelnemers selecteert en wat voor een contactverzoek je stuurt, bepalen je succes. Als je je op die manier met internetdaten bezighoudt, vind je echt de liefde van je leven!