Zouden wij, na wat wij hebben geleerd van WO II, in staat zijn om vernietigingskampen weer in gebruik te nemen?

Ik vroeg me dit af nadat ik op Wikipedia informatie hierover had opgezocht. Allemaal vreselijk wat er is gebeurd, en zeer onmenselijk. Zouden wij in staat zijn om dit weer te doen? Ik kan me het moeilijk voorstellen namelijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja hoor. Moeiteloos. Ik denk even aan Irak en wat daar gebeurd is. Of Quantanamo bay, waar we niet weten wat er gebeurt. Ja. Zeker.

Dit doen we nog steeds onder de noemer: bio-industrie. De mens is tot alles in staat en wanneer de verkeerde de macht heeft zullen de volgelingen veranderd worden in zeer nare personen. Ik schat de kans heel klein, maar mogelijk is het zeker!

Ja hoor, al zijn de vernietigingskampen nu wat verouderd. We zouden deze eerst wat op moeten knappen. Maar op zich zouden we ze wel weer kunnen gebruiken. Zoals gezegd waren dergelijke kampen in Joegaslavië. In Noord-Korea zijn er ook dergelijke kampen. En sommige zeggen dat in de VS ook dergelijke kampen zijn. Als het moet kunnen mensen echt hele gruwelijke dingen doen, ook al weten ze dondedsgoed dat het niet klopt.

Mensen waren en zijn in staat tot zulke gruwelen. Bedenk maar eens of er groepen of individuen bestaan die je best vernietigd zou willen zien. Bijvoorbeeld kinderverkrachters, zelfmoordterroristen of bedenk eens iets.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100