waarom houden jongens meer van oorlogs spelletjes en speelgoed dan meisjes?

Ik woon in een kinderrijke buurt en het valt me op dat de jongens hier nu constant oorlogje spelen met hun oorlogs toys erbij en ben zelf hier nogal tegenstander van om dit te stimuleren en weet iemand waardoor dit verschil zo van geslacht afhankelijk is en/of het ook met de opvoeding te maken zou kunnen hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is de vraag uit de jaren 60 is het gedrag auto' of poppen aangeleerd ( geconditioneerd ) of gewoon aanleg ( genetisch ) door hormonale of ? Nou eerst dacht men het komt omdat je een meisje bent en je ziet je moeder een kind verzorgen enz. Daarom moesten de rollen veranderen enz nu weten ze dat het een combi is maar de genetische aanleg toch bepalender is en de omstandigheden het verder ontwikkelen .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt.
Het enige dat mijn broer überhaupt met mijn poppen deed was ze ontvoeren......
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn broer stak de ogen uit van mijn lievellingspop, en hing hem aan een touw uit het raam :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hoor, dit was 40 jaar geleden en heb hem allang vergeven. Nu is mijn broer al jaren gelukkig getrouwd met een leuke vrouw!

Andere antwoorden (1)

Mannen houden meer van sensatie, en van oorlogsspellen krijgen ze een soort adrenalinekick.
Ook zit vechten meer in het mannelijk bloed, door vroeger. Mannen vochten om de vrouwtjes en bepaalden zo wie welk vrouwtje mocht hebben.