Wat als je een aantal boete's niet kan betalen?

Stel je krijgt een boete's binnen van CIJBof deurwaarder. Je hebt geen inkomen en geen rooie cent. De boete's loopt na 3 sancties hoger op met incassokosten. Wat kan je doen? Het CIJB eist geld, hoe dan ook. Maar van een kale kip kan je niet plukken. Wat kan je in zo'n situatie doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar leeft die kale kip van en hoe komt deze aan de boetes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kale kip zit zeker van de armoede
in de bibliotheek te internetten?
ronron1212
11 jaar geleden
Ze zullen straks wel beslag op de auto leggen kan de kale kip weer betalen en heeft hij minder kosten en ook geen bekeuringen meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kale kip kun je wel opvreten....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou de vraag gaat niet over mijnzelf. Ik betaal altijd mijn boete optijd en netjes. Ik ben er gewoon benieuwd naar. Die kale kip heeft geen werk en woont bijvoorbeeld bij zn ouders ahaha

Het beste antwoord

Op het moment dat je niet betaald kan het zijn dat je in bewaring wordt gesteld, om zo de boete te betalen (alleen is het wel zo dat je, nadat je hebt vastgezeten, je alsnog de boete moet betalen).
Volgens mij kun je wel een betaal regeling treffen bij het CJIB, maar dit is niet makkelijk omdat je hebt gewacht met contact opnemen, tot je 3 sacties hebt gekregen.
Je opties zijn dus vrij beperkt. Vraag zonodig aan familie/vrienden of je geld mag lenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ligt eraan hoe jouw history bij de politie is maar je zult wel een veek hogere boete krijgen en ligt eraan hoe oud je bent ik heb het zelf meegemaakt zou ze maar betalen als ik jou was

succses
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik betaal mijn boete's altijd. Alleen vraag ik mij af hoe moet je betalen als je geen inkomen hebt. Persoon heeft dus helemaal niks.
Als er niks te regelen is en je bent niet van plan te werken:

Dan wordt je uit je huis gezet en al je spullen worden
in beslag genomen en dan kan je op straat gaan leven.