Wat zijn de voor/nadelen voor een alleen staande vrouw die ivf behandeling wil laten doen?

Vanaf de maatschappij gezien

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Tijdens een IVF behandeling moet je dagelijks hormonen ingespoten krijgen. Het is makkelijk als er een partner is die dat voor je kan doen, want anders moet je er dagelijks voor naar het ziekenhuis. Je schijnt het ook zelf te kunnen leren, maar dat lijkt mij geen pretje (maar misschien heb jij daar helemaal geen moeite mee).

Ook kan je humeur of gedrag iets veranderen en het is dan fijn als je daarover met een partner kunt praten. Tot zover de praktische nadelen.

Wat de maatschappij ervan vindt, zou ik me niet teveel aantrekken. Ik kan me voorstellen dat je nog iets vaker dan normaal over je zwangerschap moet praten. Ook als je daar helemaal geen zin in hebt (en dan doe je dat ook niet, maar het zou vervelend kunnen zijn). Ook kost het de maatschappij geld, drie behandelingen worden vergoed. Dat is niet erg, maar is feitelijk een nadeel voor de maatschappij.

En de maatschappij kijkt soms nog al laatdunkend tegen alleenstaande moeders aan. Ze hebben vaker een uitkering en het idee heerst dat een kind twee ouders moet hebben voor een goede opvoeding. Ik schets slechts een beeld, het is niet mijn mening.

Ik wens je veel sterkte met de behandeling en hoop op succes voor je!
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk dat het een groot nadeel is dat je er helemaal alleen doorheen moet. al die behandelingen enzo dat is niet niks.
en ook denk ik dat in het begin veel mensen je vreemd aankijken als je zoiets alleen wil doen,.
er zijn altijd mensen die vinden dat een kind een vader en moeder nodig heeft,

voordeel dat je een eigen kind kan krijgen wat je heel graag wil
14 jaar geleden
Voor de maatschappij gezien is er in principe niet echt een voor of nadeel. Er zijn natuurlijk voor en nadelen aan ivf behandeling en voor en nadelen voor het krijgen van een kind zonder vader.

Maar volgens mij is er niet iets dat speciaal een voor- of nadeel zou zijn voor een alleenstaande vrouw om een ivf behandeling te ondergaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De behandeling heeft geen nadelen voor de maatschappij. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de behandeling wel (deels) vergoed door de verzekeringsmaatschappij wat weer effect heeft op de premie.

Wat wel effect heeft op de maatschappij is dat de kosten van een alleenstaande moeder (die minder of niet kan werken) in een aanzienlijk aantal gevallen zwaarder zullen drukken op de maatschappij dan in geval van bijvoorbeeld een gezin met 2 werkende ouders. Maar dit is niet anders dan bij andere alleenstaande moeders die op natuurlijk wijze zwanger zijn geraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verzekering vergoed dit niet, ook niet deels als je gewoon vruchtbaar bent dan vergoeden ze helemaal niets. De kosten voor zoiets ligt tussen de 2000 en 3000 het ligt er aan waar je gaat.