Wat te doen tegen hangjeugd?

Hallo allemaal,

Ik ben zelf 48 jaar en heb een zoon van 18 jaar. Nu hebben wij in de buurt een hangplek waar soms iets van 20 jongens en meisjes staan. Nu durft me zoon niet meer 's avonds naar buiten , omdat die jongens elke keer lopen te roepen en schreeuwen naar me zoon als hij onze labrador uitlaat.

Maar zo'n labrador dat schrikt ze natuurlijk totaal niet af, want die honden doen niks.. maar heeft er iemand een oplossing wat ik hiermee moet?

Ik durf niet naar de politie te gaan, want in feite doen ze niks verkeerds.. hangen op straat mag en ben bang dat ze dan mijn ruiten gaan ingooien of me gaan opwachten voor me woning..

Eigenlijk voel ik me gewoon niet echt fijn in me eigen omgeving.. want het is echt allemaal tuig wat daar staat..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De mosquito sound waar jongeren niet tegen kunnen is ook een optie.
Zie bijgevoegde link.

Toegevoegd na 2 uur:
Voorzichtig luisteren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoort een waarschuwing bij ,de tonen worden steeds erger
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@112012: Bij deze in orde gemaakt. Tevens eens even uitgetest op mijn zoon van 18 en hij smeekte me om het af te zetten xp (Ik hoorde niks).

Andere antwoorden (7)

Met een labrador proberen af te schrikken, is geen juiste aanpak. Duidelijke communicatie is dat wel. Overweeg je opties.

Zodra iemand je in je vrijheid beperkt door intimidatie, is dat een écht probleem.
Als dat van onvriendelijke aard is, en de kans op confrontatie groot, zou je kunnen zeggen dat er sprake is van een conflict. En als je zelf niet goed weet hoe je hiermee om kunt gaan, is het normaal om hier de juiste autoriteit bij om support te vragen. Dat kan de politie zijn, als dat niet zo is, kunnen zij je misschien de juiste hulp wijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dit geval is het heel duidelijk: Direct de politie inschakelen, en bij fysiek geweld áltijd aangifte doen. Dat is goed voor de veiligheid, maar ook hard nodig als opvoedende taak van onze maatschappij.
Ik kan me voorstellen dat het misschien eng is om deze stappen te ondernemen, en zo misschien de woede van de groep over je af te roepen, maar het is absoluut het beste om te doen. Eventueel kun je op een tactische plaats misschien een webcam plaatsen die deze agressie kan opnemen.
Ik wens je heel veel succes en moed in deze nare situatie!
Toch contact opnemen met de politie , wijk agent . Anoniem ja pas op ! Mogelijk camera toezicht .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat niet is kan komen , met dat camera toezicht ! Er zijn geld potjes voor bij de gemeente . Actie samen met evt wijk vereniging . Anoniem met je voor naam een afspreken , met de wijk agent , en zeg waarom ! Tegen die agent , of politie .
Ga eens samen met je zoon naar jullie huisarts, er zijn cursussen om wat zelfverzekerder te worden. Zorg dat je in de toekomst met opgeheven hoofd, langs de jeugd kan lopen en hun opmerkingen kunt negeren. Zolang jullie bang zijn, voelen die jongeren dat en blijven het leuk vinden jullie de stuipen op het lijf te jagen, op het moment dat jullie niet meer angstig reageren. is de lol er snel af en zullen jullie hier geen last meer van ondervinden.

Toegevoegd na 22 uur:
Toen ik dit antwoord gaf, stond de reactie over de 20 man er nog niet, desondanks sta ik nog steeds achter mijn antwoord, omdat bij een groep er meestal maar 1 of 2 zijn, die de rest ophitsen om geweld of grove taal te gebruiken, de rest doet mee om erbij te horen. In dit geval kan een cursus zelfverdediging ook zinvol zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze overlast veroorzaken, en dat doen ze dus ook, mag er melding gedaan worden bij de politie.
Het is ook goed wanneer er mensen gewoon bij hen in de buurt komen spelen met hun kinderen, voetballen of wat dan ook. Het is vaak zo dat mensen bang voor hen zijn, maar daar zijn eigenlijk totaal geen redenen voor. Zij vinden het juist lachen om mensen bang te maken, dan voelen ze zicht stoer.

Wanneer mensen meer de straat op gaan, om gewoon hun gang te gaan, zullen ze vanzelf inzien dat nietmand bang van hen is. Ze zullen uiteindelijk ook weggaan omdat ze niet echt hun gang meer kunnen gaan.

Ook een praatje met ze maken kan goed doen.
Veel succes in ieder geval, en hopelijk zullen er geen grote problemen worden veroorzaakt in de buurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Praten en naar hen toe gaan zonder echter te verwijten of te klagen is zeker het beste, maar als niets helpt bestaan er toestelletjes die een ultrasoon gezoen of gepiep voortbrengen die onaangenaam zijn voor jongeren maar die volwassenen niet horen. Het werkt de jongeren die "hangen" op de zenuwen en ze gaan verderop. Zie de links. Bij de tweede link kun je een test doen om zelf te luisteren naar de pieptonen. de "Mosquito" verandert nl. constant van toon zodat gewenning voorkomen wordt. Er bestaat controverse over dit toestel, zoals je kunt lezen in de derde link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat geluid van Zazoe vind ik wel een hele mooie optie, jammer dat je misschien dan de woede van de rest van je buurt op je afroept.

Ik zou de politie inschakelen, vragen of zij oogje in het zeil houden op de jongeren. Als de jongeren de aanwezigheid van de politie niet kunnen waarderen, gaan ze zelf wel ergens anders heen. (ik kan het weten, ben zelf ook hangjeugd)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ze negeren. Heb er zelf ook vaak genoeg van gezien. Meestal blijft het bij woorden en houden ze op na een aantal keer.

Wanneer iemand geweldig begint te gebruiken dan gebruik je geweld terug. Maar dat is mij nog nooit overkomen. Wanneer iemand geweld gebruikt dan kun je de politie bellen, maar dan is het toch onduidelijk welke jongere het was. Ze lijken allemaal zoveel op elkaar.

De politie bellen heeft helaas geen zin, die doen toch niks. Waar ik woon vinden de hangjongeren het zelfs leuk als de politie komt, ze doen toch niks en staan er een beetje bij met een "autoritaire" uitstraling, maar in feite doen ze helemaal niks.