Bij welke (groep) hoort die "klederdracht" met cap, glimjasje en bontcapuchon?

Regelmatig zie ik jongeren lopen die door de straten slenteren met een cap op. alsof dat nog niet genoeg is, gaat daar nog zo'n capuchon overheen met nep bont. Wie lopen in deze stijl? en waar komt dit vandaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik veroordeel deze mensen altijd tot inbrekers..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Die bontkraagjes zijn trouwens in de meeste gevallen echt. Ook de goedkope.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreselijk die kinderen. Met die ''vuilniszak'' jassen. Zijn ook niet de vriendelijksten en intellectueelste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Valt niet in te delen in één 'groep'. Dergelijke kledij is populair onder sommige jongeren.. en deze jongeren kan je overal vinden; VMBO tot VWO en armen tot rijken. Ik noem ze ook maar gewoon 'tjappies'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de kansenjeugd!
*proest!*
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Channeke72, Ik zat ook aan zo iets te denken. Deze klederdracht hoort bij:
Het tuig
De kansloze

Antwoorden (1)

Ik heb dat fenomeen ook al opgemerkt doch ik merk dat het telkens enkelingen zijn binnen andere bestaande groepen.
Het is dus niet zo dat deze 'bontkapdragers' op zich een specifieke groep vormen.
Zoals ik het ervaar zijn het gewoon enkelingen die binnen hun eigen groep anders durven te zijn.
Enerzijds zijn er jongeren die zich zo kleden omdat ze snel kou vatten zonder die muts en anderzijds zijn er jongeren die deze mutsen gewoon cool vinden en zichzelf ook cool vinden als ze die muts dragen.

Anyway, Have Fun Any Way!