met ogen voorwerpen kunnen bewegen..?

de leerkracht nederlands had vandaag verteld dat sommige mensen voorwerpen kunnen bewegen van hun plaats gwn door er naar te kijken..
moet ik dit nouw geloven?

Toegevoegd na 7 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Telekinese
zo te zien bestaat het :O of ...??????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Cryofiel
13 jaar geleden
Wijs jouw leraar Nederlands eens op deze site: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_prizes_for_evidence_of_the_paranormal Degene die kan laten zien dat hij telekinetische gaven heeft, is multimiljonair! Dat nog nooit iemand één van die prijzen (of allemaal) heeft gewonnen, geeft te denken, vind je ook niet?

Het beste antwoord

Nee ik geloof daar niet in, meestal is het een truukje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

nee dat kan niet en je leraar nederlands moet zich bij de les houden!!!;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wil...... Tovenaars kunnen dat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Telekinese (van het Oudgriekse τῆλε (tele), ver en κίνησις (kínēsis), beweging) is het beïnvloeden of bewegen van materie (voorwerpen) op afstand door zogenaamde menselijke 'geestkracht', dus zonder fysieke hulpmiddelen te gebruiken. Soms word ook wel de term psychokinese gebruikt (afgekort als PK) samenstelling van het Griekse ψυχή, "psyche" (geest, adem) en kínēsis.

Trucfoto uit 1875 van een 'medium' die een stoel laat zweven door 'geestkracht'Dit is een zeer controversieel gegeven omdat het in strijd is met de wetenschappelijke kennis, waaronder de fysica, de neurologie en psychologie. Veel mediums, sjamanen, spiritisten, occultisten, yogi's, New Age-volgelingen, e.d. beweren echter telekinetische gaven te hebben. Ook in oude geschriften uit de wereldliteratuur komen verhalen over deze krachten voor. Zo wordt in de Bijbel gesproken over Jezus die over water loopt; in Oosterse religies schrijft men deze gave toe aan Boeddha.

Tegenwoordig probeert de parapsychologie het paranormale verschijnsel van telekinese te onderzoeken. Er is echter nooit onder gecontroleerde omstandigheden een wetenschappelijk experiment uitgevoerd waarbij materie op afstand bewogen werd door het menselijke denkvermogen of 'geestkracht'; dit ondanks de 1 miljoen dollar die James Randi daarvoor betalen wil.

De meest plausibele verklaring is dan ook dat telekinese, bewust of onbewust, met normale middelen tot stand gebracht wordt.

Oftewel de wetenschap vind het onzin,maar toch zijn er mensen die er heilig in geloven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je naar de nieuwe Uri Geller kijken daar was een meisje die dat kon
{althans zo lieten ze het op tv overkomen}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met Sjaan eens. Nee nogal onzin. Ik vindt het ook niet horen dat een leraar Nederlands dat beweert. Hij hoort jullie te leren hoe je de taal schrijft en ook als het onderwerp/thema telekinese is kan hij ze mening voor zich houden en zich op de taal richten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een een werk van fictie kan dat. In non-fictie kan het niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een een = In een
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben van mening dat je leraar nederlands gewoon nederlands moet geven en dit soort verhalen maar in de kroeg moet vertellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Na een fles jenever bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je leraar een gaan bevragen en doorvragen over het fenomeen. Hij weet er kennelijk meer van en het zal in ieder geval een leuke les worden.
Zelf neig ik er wel in te geloven, ondanks ik het nog nooit met mijn eigen ogen heb meegemaakt.
Dat komt omdat ik het psi-wiel wel eens geprobeerd heb en hier kwam wel degelijk een hele stabiele beweging uit. Iets wat je nooit kunt doen met luchtverplaatsing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leraar Nederlands zal door een grote schare aardbewoners onder de categorie 'spieriewieri's' geschaard worden omdat hij gelooft in telekinese. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van telekinese. Dus nee, dat moet je niet geloven tot er ook werkelijk bewijs voor is.

Dat neemt niet weg dat je er hele leuke verhalen over kunt verzinnen en het natuurlijk een hele nieuwe wereld zou openen als het wel zou kunnen. Dus leraar Nederlands: keep on dreaming! Het is ook behoorlijk uitzonderlijk dat een leraar Nederlands iets geeft om Fantasy-literatuur, dus wat dat betreft: een aai over zijn bolleke van Stippel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel degelijk, maar ik denk dat het uitzonderlijk is en dat het niet bewust te sturen is.
Voor mezelf sprekend: als ik erg geëmotioneerd ben, vooral als ik kwaad ben, dan willen er nog weleens dingen spontaan uit de kast vallen als ik er naar kijk (en nee, die lagen dan niet op het randje, we hebben het over boeken die domweg van de plank afschuiven). Zoals dan ook veel lampen springen :-(
Maar als ik het bewust probeer op te roepen, lukt dat niet dus ik heb er niets aan behalve dat ik in de gevallen waarin wel van alles valt/knapt veel op te ruimen heb :-(