Hoe kun je jaloezie bij mensen tegenhouden?

ja ik kan geen vrienden meer krijgen omdat ze allemaal jaloers worden . Kun je jaloezie vermijden als je totaal niet opschept tegen hun ?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ze zijn voornamelijk jaloers op het feit dat ik beter ben in tekenen dan hun .( ik zit op een kunstschool met hun ) En ze zijn ook ouder dan mij . En als iemand jonger beter is dan u ja ..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

echt vrienden worden niet jaloers. Het ligt dus niet aan jou. Maar waarom worden ze jaloers dan?

Toegevoegd na 1 minuut:
als je bijvoorbeeld hele dure merkkleding hebt enzo.
Dan moet je proberen om niet te veel met die kleding te showen. Blijf ook altijd aardig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ' goed ' in tekenen . met goed bedoel ik de beste van heel de kunstschool . Niet voor op te scheppen dat ik dat zeg maar het is wel zo . En ik ben 2jaar jonger dan mijn vrienden en ik denk dat ze dat niet leuk vinden dat er iemand jonger dan hun beter is .
Je medeleerlingen zijn jaloers. Omdat jij gewoon goed tekent. Jammer dan. Dan moet je je vrienden niet in deze groep zoeken. Wees vriendelijk en behulpzaam en verder niet.

Jij doet je werk zo goed als je kunt en je wilt die opleiding afmaken. Hou dat voor ogen, dat is je doel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou hen kunnen aanbieden om hen te helpen om ook betere resultaten te scoren.
of
je zou hen gewoon kunnen zeggen dat jij het jammer vindt dat ze jou links laten liggen.
Misschien heeft het helemaal niks te maken met jouw teken-talent maar met een karaktertrek van jou die hen doet vermoeden dat jij je beter voelt dan hen.

Wellicht scoren jouw vrienden op andere vakken of andere gebieden 'hoger' dan jij en dan kan jij hen wel vragen of ze jou hierbij willen helpen.

Er is altijd een reden voor eender welke reactie van anderen, dus ook voor jaloezie.
En als ze 'allemaal' jaloers worden dan is er wel degelijk iets in jouw 'outing' waardoor jij dit aantrekt.
Daarmee wil ik niet zeggen dat jij dat bewust doet, maar het is geen toeval dat dit fenomeen steeds weerkeert.
Het is voldoende dat jij 'angst' hebt om dit jaloezie-fenomeen alweer aan te trekken om het ook effectief weer aan te trekken.

Durf het hen op de man/vrouw af te vragen en Durf zonder onderbreking te blijven luisteren naar hetgeen zij hierop te zeggen hebben. Ik ben zeker dat je verbaasd zal staan over de reacties en de resultaten die je hiermee boekt.

Alles, ja echt Alles in de natuur heeft een constructieve bedoeling. Het is niet omdat we die aanvankelijk niet opmerken dat die er niet zou zijn. Durf je Open te stellen voor deze Win-Win-Gedachte en laat je verrassen door de veranderingen die deze manier van Denken in jouw leefwereld teweeg kan brengen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij kan niets doen waardoor anderen niet meer jaloers worden. Als je dat wel zou doen dan zou je jezelf teniet doen.
Het is een tekortkoming van die anderen
Je moet ook niet denken dat je dan niet geen vrienden daardoor kan krijgen, wellicht moet je vrienden zoeken buiten de je tekenwereld.
Mensen die je talent wel kunnen waarderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal ieder geval niet opscheppen met cijfers. etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vrienden jaloers op je zijn, is dat op zich niet verkeerd..het wordt wat anders als zij afgunstig op jou zijn.

Als zij jaloers zijn op jouw talent, betekent dat dat zij ook zo goed zouden willen zijn en jou respecteren.

'Afgunstig zijn' houdt in dat zij jou jouw talent misgunnen..

Als mensen afgunstig op jou zijn..is dat HUN probleem, meid..niet het jouwe.

Wat jij zou moeten doen is..zoeken naar een vriend/vriendin die nòg beter tekent dan jij en dan..moet/mag JIJ niet afgunstig worden.

Afgunst bij anderen kun jij hen niet afnemen..daar dienen zij zelf (heel hard) aan te werken..

Groet,

Ton