Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je het hoederecht van u kinderen krijgen als de moeder geen werk heeft??

de kinderen zij 4 en 3 jaar en de papa heeft werk en heeft een nieuwe vriendin die heeft ook werk

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
883
ronron1212
11 jaar geleden
hoederecht?
Antoni
11 jaar geleden
ronron1212, dit zal een Belgische term zijn. De Belgische GoeieVraag www.goeievraag.be en en de Nederlandse GoeieVraag www.goeievraag.nl zijn gelijk aan elkaar en op beide websites verschijnen dus dezelfde vragen. Een uitleg van de term "hoederecht" is dus welkom, vooral voor de Nederlandse gebruikers van GoeieVraag!
ronron1212
11 jaar geleden
ja dat wist ik en dat weet ik ook vandaar de reactie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voogdij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wie moet dan de voogdij krijgen?
De moeder kan toch altijd voogdijschap hebben
of ze nu werkt of niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als de moeder maar amper naar de kinders omkijkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belgisch recht dus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als de moeder maar amper naar de kinders omkijkt Dan moet je je vraag aanpassen, dan is dat waar het om draait.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In Nederland is dit totaal niet afhankelijk van het feit of iemand werk heeft of niet, als de moeder namelijk geen werk heeft, heeft ze recht op sociale voorzieningen en daarnaast alimentatie van de vader die hun in het levensonderhoud moeten voorzien en dan heeft een moeder zonder werk juist meer tijd en aandacht om haar kinderen op te voeden, als iemand met werk. Ik vermoed dat dit in het Belgische recht niet anders is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding