waar kan een constant gezoem weg komen in huis?

Sinds een week hebben wij thuis last van een constante zoem. Alsof er in de verte muziek gedraaid word en je nog net de bass hoort. heb alle stroom er af gehad maar het gezoem.blijft. Er zijn enkele plekken in de woonkamer waar ik (en anderen) niks hoor. Maar een stap van.amper 30cm opzij en.het geluid is.er weer.

wie.heeft een.idee?

(sorry voor de overmatige punten)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (6)

Enige wat ik zou kunnen bedenken is ventilatie. Het zou ook wel eens bij je buren weg kunnen komen, heeft u dit al uitgezocht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Perongeluk nog ergens een rookmelder (meestal piepen die, maar wie weet welk geluid ze meer kunnen maken)
of zo een muggending. En wat ook vaak wil zoemen is de koelkast of vriezer. De fabrikant weet wat daaraan te doen is. Inderdaad is de buren ook een goede optie. ga na of ze zo'n anti kattending hebben gekocht dat een constante toon geeft. Verder kunt u ook contact opnemen met uw gemeente. Sommige mensen..zo'n 2% van de bevolking heeft last van een bepaalde ondertoon die bedrijven produceren. Dit is ook een soort constant basgeluid. De gemeente is vaak wel op de hoogte van dit soort dingen en kan uitzoeken of uw 'klachten' daardoor veroorzaakt worden. Ook op internet is hier wel een en ander over te vinden.
Verder zijn ze sinds een week aan het bieten rooien. Het rooien en de tractoren geven soms ook een vreemd bromgeluid dat goed te horen is. Zeker bij windstil en koud weer.

Hoop dat u gauw de oorzaak vind. Ben wel benieuwd wat het nu wel is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De koelkast en vriezer kunnen het niet zijn omdat Niels de stroom al eens heeft uitgeschakeld en het gezoem toen bleef. Een bedrijf lijkt me ook niet de veroorzaker omdat dan de hele buurt er last van zou moeten hebben denk ik.
Bieten rooien lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat Niels het geluid 30 centimeter verderop niet meer hoort. Bovendien is het geluid er constant, dus 24 uur per dag.
Ik had dat ook een keer. Toen kwam het door de verwarming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat deed je eraan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verwarming zachter zetten. Het kan ook een laptop zijn.
Je hebt de stroom al een keer uitgeschakeld en dat had dus geen effect. Toch geef je in een reactie aan dat het duidelijk om een elektronisch geluid gaat.
Misschien is dan de veroorzaker van de zoem een elektrisch apparaat dat op batterijen werkt en je tot nu toe over het hoofd hebt gezien.
Kijk ook eens onder de bank of onder een kast. Misschien dat daar per ongeluk iets ondergeschoven is wat op batterijen werkt.
Mocht het dat ook niet zijn dan zou ik eens contact opnemen met de gemeente of met de verhuurder als het om een huurwoning gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt. Het geluid klinkt elektronisch, maar ik weet niet zeker of dat het ook is. Ik heb geen apparaat die op batterijen werkt. Bedankt voor het meedenken :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb je dan een week geleden iemand op bezoek gehad die zo'n apparaat bij zich had en het is vergeten... een klein radiootje of zo:-) en die nu onder de bank ligt. Ik hoorde zelf ook eens een zoem in huis en dat bleek een mobiele telefoon te zijn die iemand was vergeten en die op trilfunctie stond. Maar dat zal het bij jou niet zijn omdat het al een week duurt;-)
Bij mij is dat ook gebeurd en toen heb ik de verwarmingsketel eens onder de loep genomen en zo waar hier kwam het geluid vandaan en dat was in het hele huis te horen en bij een verwarmingselement het beste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn ze misschien in de buurt aan het bouwen?
Bij mij in de buurt was dit namelijk wel het geval.
Bleek dat een machine het grondwater aan het wegpompen was. Dit geluid leek via de muren doorgegeven te worden.