De Grote Oorlog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie het Wikipedia-artikel. Ik citeer:

"
Tot de Tweede Wereldoorlog werd deze oorlog betiteld als de Grote Oorlog (Engels Great War of Duits Große Krieg en soms ook als de Wereldoorlog).
"
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo werd De Eerste Wereldoorlog (1914-1918) in het begin genoemd.
Later (in 1917), toen Amerika ging meedoen, is die naam veranderd in 'De Eerste Wereldoorlog'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WOI wordt ook wel de loopgravenoorlog genoemd, maar of dat al was voordat WOII zijn naam kreeg ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de eerste wereld oorlog. De derde is nog niet begonnen, maar zal zeker de derde wereldoorlog genoemd worden.