wat doet een leeftijdsgrafiek?

wat doet een leeftijdsgrafiek, wat is het en waar is het voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een leeftijdsgrafiek laat zien hoeveel mensen (voor dit voorbeeld in Nederland) een bepaalde leeftijd hebben op dat moment. Daarin is te zien dat er van de 16 miljoen mensen (even een rond getal) bijvoorbeeld 7% 66 jaar is en maar 3% 2 jaar. Je kan er dus uit aflezen wanneer er heel veel kinderen zijn geboren (baby booms etc., vergrijzing, vergroening) en dat kan je dan weer voor van alles en nog wat gebruiken, van marketing gerelateerde onderwerpen tot een eigen bedrijf beginnen. Of een werkstuk maken over de nasleep van bijvoorbeeld oorlogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het laat zien hoeveel mensen er leven met een bepaalde leeftijd in een bepaald jaar.