Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vaak hebben holebi's te maken met mondeling en/of fysieke geweld?

Hoe veel (vaker) is dit in vergelijking met heteroseksuelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lastige vraag, ik heb wat zitten spitten maar je kunt er van uit gaan dat ze standaard meer te maken hebben met mondeling en/of fysiek geweld dat hetero's omdat al het geweld wat tegen holebi's plaats vindt extra komt bovenop het gewone geweld. Die extra is al bij 2/3 van de holebi's 1x in hun leven: "'Homo’s die worden bespuugd of uitgescholden op straat. Tweederde van de naar schatting één miljoen Nederlandse lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transseksuelen maakt het een keer mee in zijn of haar leven. " http://www.nrcnext.nl/blog/2011/09/30/hoe-erg-is-de-homohaat-in-nederland/


In de bron een interessant artikel waarin je kunt lezen dat hier weinig cijfers over bekend zijn omdat de politie niet goed bijhoudt of de reden van het verbaal of fysiek geweld in de homoseksuele sfeer ligt. 'Daders worden vervolgd op grond van art. 285 (bedreiging), art. 141 (openlijke geweldpleging), art. 300 (mishandeling), art. 302 (zware mishandeling), art. 310 (diefstal), art. 311
(diefstal onder verzwarende omstandigheden), art. 312 (diefstal met geweldpleging) en art. 317 (afpersing), maar op basis van deze delicten valt niet te achterhalen of het slachtoffer omwille van zijn homoseksuele geaardheid bedreigd, geslagen of mishandeld is. Ook als slachtoffers wel aangifte doen valt van het feit dat het om antihomoseksueel geweld gaat in het proces-verbaal vaak niets terug te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik denk dat ze bedoelen dat 2/3 het minstens 1x heeft meegemaakt!

Andere antwoorden (1)

Mijn ervaring is dat het wel vaker voorkomt,vooral schelden,maar dat gebeurt veel door jeugd(allochtoon helaas),die waarschijnlijk niet eens weten wat deze.ook de mijne,geaardheid betekent.Persoonlijk doet het me niets meer en reageer ik er ook niet op.Fysiek geweld heb ik niet persoonlijk ervaren,maar komt ook zeker voor in mijn woonplaats,en mijn kennissenkring,toch ook vaak door slecht of niet opgevoede jeugd.
Daarom ben ik een voorstander van meer en zeker duidelijkere voorlichting op scholen,voor zover dit helpt,maar hoop doet leven?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding