Wie heeft een leuke tip over info over Nederland voor een Amerikaanse jongen?

Het mag een dvd,boekje,of internetsite zijn.de dvd moet daar afspeelbaar zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

wat dacht je van deze site? of buienradar is een types Nederlands site
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van de engelstalige wikisite over Nederland?
http://en.wikipedia.org/wiki/Netherlands

En daarnaast is deze site van het Nederlands bureau voor toerisme misschien nog wel een leuke aanrader:
http://www.holland.com/global/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze website geeft heel veel informatie over Nederland.

http://www.nationsonline.org/oneworld/netherlands.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel ze over het legaal zijn van wiet. Dat vinden ze interesant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=1DqMQM5i2Y8&feature=related

Leuke introductie, hoewel ze niet over The Netherlands, maar Holland spreken, slechts een detail. Ooit door een of ander Ministerie gemaakt als voorlichting en bij elkaar gezet in de youtube-filmpje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De leukste introductie voor Amerikanen is het boekje "The Undutchables. Aan observation of the Netherlands: its culture and its inhabitants". Dit boekje is geschreven door Colin White & Laurie Boucke en wordt elk jaar geupdate. De schrijvers zijn Amerikaan en Engelsman en hebben hier jaren lang gewoond.

Voor je het boekje geeft moet je het natuurlijk eerst zelf lezen. Je lacht je rot om de hilarische kijk op onszelf en dan besef je, "ja dat klopt eigenlijk wel". Bijgaand ook een al weer wat oudere recensie. Ik vind de recensie wat zuur, ik heb me kapot gelachen om WC's waarop de bruine bom blijft liggen, zodat je de schade kunt bekijken.

Of winkels die eeuwig uitverkoop hebben - alles moet weg -

De 'gastvrijheid' die bij sommigen ver te zoeken is.

Erg stereotype en als je door deze bril kijkt leer je best veel interessants over dit volkje dat heel erg dicht op elkaar leeft.