Hoe kan je het best reageren op een wildvreemde die ruzie met je zoekt?

Als je op straat wordt lastig gevallen, door iemand die je niet kent, verbaal of fysiek, wat is dan de beste manier om te reageren, zodat de situatie niet uit de hand loopt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

rustig blijven en je wat onderdanig gedragen en gewoon doorlopen.
Tenminste als je echt de grootste kans wilt hebben dat het niet uit de hand loopt. 80/20

Wat je ook zou kunnen doen is zodra iemand lastig wordt je jezelf zeer dominant toont en hem gelijk een stoot geeft en zeggen dat die beter kan stoppen.
dit kan hem afschrikken, of hij wordt helemaal leip, 50/50

aan jou de keus.. . .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Vooral in je tienertijd word je inderdaad vrij veel geconfronteerd met dit soort situaties.
Ik gebruikte altijd humor, en probeerde gewoon heel erg relax and rustig te blijven.

Bijvoorbeeld, vaak vinden aggressieve hangjongeren het best stoer om een jointje te roken. In dat geval zeg je dat je helemaal geen zin hebt in gedoe, en gewoon heel chill een jointje wil roken ergens. (als dat enigszins van toepassing is betrekkende je situatie uiteraard)

Dit heb ik vaker gebruikt, en de sfeer slaat meestal direct helemaal om. Uiteraard moet je dit soort dingen wel met een beetje charisma en overtuiging brengen, en geloof me, het doet wonderen.

Vind dus een gemeenschappelijke grond, praat zoals zij normaal praten, toon jezelf o.k naar hun maatstaven en je kunt meestal zo weer door lopen nadat je ze zelfs de hand geschud hebt.

Het klinkt misschien vergezocht, maar ik kan je uit jaren van nachtelijke uitgaanstaferelen en bijna vechtpartijen vertellen dat het ECHT werkt, en dat je er nog een bult lol aan over kan houden ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is, om rustig te blijven, de agressor te negeren en om door te lopen.

De agressor is uit op ten eerste een confrontatie en waarschijnlijk is hij ook uit op een vechtpartij. Dominant en stoer terug doen heeft dan een averechts effect. De agressieveling ziet hierin een excuus om er op los te rammen of nog erger een wapen te pakken. Vaak hebben namelijk de kleinste jongens de grootste bekken. Dit durven ze alleen als ze een mes of iets anders achter de hand weten. Laat je dus niet verleiden tot een handgemeen. Kans is behoorlijk aanwezig, dat dit uitdraait op een steekpartij.

Aanval is de beste verdediging wordt weleens gezegd. Is misschien waar, echter in dat geval word je door de wet niet gedekt. Jij bent dan degene die begon met mishandelen en met een beetje pech word je nog vervolg. Het Nederlandse OM doet soms rare dingen, zoals we allemaal weten.
13 jaar geleden
rustig blijven negeren doorlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan, elke situatie is anders, niet forceren, niet door je stoer op te stellen, maar goed kijken waar jij je voordeel uit kunt halen , als het alleen om verbaal lastig vallen gaat. Zodra het fysiek geweld wordt weet ik maar een antwoord HARD GILLEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is gewoon negeren en doorlopen, maar halen ze je echt het bloed onder je nagels vandaan, dan moet je ze zo aanpakken dat ze het uit hun kop laten om aangifte te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst negeren en doorlopen. Als men niet ophoudt met duidelijke, harde stem zeggen: ik wil dit niet. Dit is vervelend. Ik wil dat je weggaat.
Probeer in ieder geval in de buurt van anere mensen te komen, dan ben je niet helemaal alleen.

Je kunt tegenwoordig een personal alarm kopen, voor in je jaszak. Als je je echt bereigd voelt, zet die aan. Een hele hoge, keiharde toon. Gewoon, voor je eigen veligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handig zo'n personal alarm! Weet je ook waar je die kunt kopen (voor een leuk bedrag)?
Mijn reaktie bij verbaal geweld(klootz.!enz enz) was dat ik
terecht verbaasd reageerde met de opmerking: waarom??.
Iemand meende namelijk dat ik was voorgekropen bij tanken en had kennelijk haast.Werkelijke toedracht was dat ik mijn tank links had en niet hoefde te draaien terwijl hij schijnbaar een rondje had gemaakt omdat zijn tank rechts zat.Witheet
was die kerel en ik ben ervan overtuigd dat ie geweld had gebruikt als ik er tegenin was gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij had een rondje gemaakt omdat zijn tank rechts zat: zeker weer zo'n sukkel die niet doorheeft dat je bij de meeste benzinestations de vulslang gewoon uit de pomp kunt trekken, zodat je helemaal niet hoeft te draaien!
Als wildvreemde uit het niets (zonder dat jij daar zelf aanleiding voor hebt gegeven) ruzie met je zoekt, kun je heel kalm (liefs zonder trillende stem) vragen: 'Waar ben je mee bezig?' of 'Wat is er aan de hand eigenlijk?' Door die gene een vraag te stellen zet je de hersens aan het denken en kan hij/zij wat kalmer worden. Dan hopen dat die de ruziezoekende wildvreemde zich bedenkt, anders zou ik doorlopen en mij niet laten ophouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is niet reageren. Alhoewel het afhankelijk is van de soort last die je krijgt. Verbaal geweld is niet normaal, maar het gebeurt best veel. Negeren die hap! Fysiek geweld kun je niet negeren; Mijn kat is door een buks neergeschoten en zij heeft het uiteindelijk niet overleefd. Rest mij ongeloof, woede, verdriet en frustratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meteen in de kiem smoren door hem een dreun voor zijn kiezen te verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf niet agressief reageren en deze persoon aanvallen iets als:
Hey jij dwaze, hey stop is jij...

maar informatie geven :
Als ik zoek geen ruzie , ik heb geen interesse(als hij je iets aanbied),
ik moet weg, ik vind dit nogal ongepast , ik
Je geeft maar info en je valt de persoon niet aan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet op reageren en dan gewoon weg lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik als (ooit nog jonge) vrouw weleens heb gedaan, maar dat is mogelijk een antwoord op ander soort agressie.

Stond ik bij het station op de bus te wachten 's avonds werd ik lastig gevallen door allerlei kerels. Meestal ging ik dan zeer luidruchtig mijn neus ophalen, er in peuteren en uitgebreid aan mijn kont krabben.

Als iemand echt een vechtpartij probeert uit te lokken is dit misschien niet direct de beste oplossing maar aan de andere kant, als mensen je echt vies vinden hebben ze toch minder zin om je aan te raken, dus een beetje duwen en trekken ed voorkom je misschien en dan kun je maken dat je wegkomt
13 jaar geleden
Op zn bakkus peren.... Net zoals met een hond die naar je gromt, zijn plaats wijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon doorlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfverzekerde lichaamstaal, niet arrogant maar wel krachtig. Weet waar je heen gaat, zoek geen contact, houd je mobieltje klaar voor de pak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een afspraak met hem maken wat degene krijgt die het het 1ste gevonden heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo?
Ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem als jou,
als ik mensen tegen kom en ik ben naar huis aan het fietsen ben ik bang dat ze iets doen, zeggen. ik pak altijd maar mijn mobiel en begin steeds harder te trappen, ik raak helemaal in paniek,

doe wel:
rustig blijven, zelfde tempo fietsen. ik zou als ik jou was gewoon reageren en zeggen dat het een mis verstand was. probeer rustig te blijven als dat nou niet lukt, doe dat net alsof je rustig bent maar laat het niet merken.

doe niet:
negeren, dan maak je het alleen maar erger. boos terug reageren ook niet doen.

alvast succes.