Hoe kan ik het verschil zien tussen een Turk en een Marokkaan?

Zijn er concrete verschillen of is het alsof je een Nederlander vergelijkt met een Duitser? Vinden Turken en Marokkanen het vervelend als ze voor de andere afkomst worden gezien?

Toegevoegd na 13 uur:
Het gaat mij om de verschillen in uiterlijk, als ik nieuwe ontmoet dan zou ik dat graag willen kunnen zien.

Toegevoegd na 1 dag:
= nieuwe mensen

13 jaar geleden
78.1K

Het beste antwoord

Ik als Turk, vindt het verschrikkelijk om als Marokkaan aangezien te worden.
Ik wil niet generaliseren, maar er is echt een wereld van verschil tussen deze 2 volken. Het enige wat ze in gemeen hebben is het geloof waar het grootste gedeelte in gelooft in hun landen.

Ik heb zelf soms moeite met het onderscheiden van een Turk en een Marokkaan.

-Marokkanen hebben bijna allemaal kroes haar (krulletjes)
-Scherpe neus
-en als ze in hun eigentaal praten hoor vaak woorden met QG

Turken zijn meestal wat blanker
Dikkere wenkbrauwen
Meestal een groter hoofd
Heel weinig Turken hebben kroes haar. Echt heel weinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Word jij vaak als Marokkaan gezien of weten de meeste mensen wel het verschil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet racistisch bedoelt ofzo hoor, maar kom op tik eens hangjongeren in op youtube en 99% procent zijn Marokkanen.
Ik wordt nooit als Marokkaan aangezien, meestal als Nederlander. Maar bij mij op de zaak is er altijd overlast van Marokkaanse hangjongeren. Ze hebben geen werk, handelen in drugs gestolen laptops enz enz.
De jongens waar ik het over heb zijn circa 18 jaar, maar hun neefjes van 12 en 13 doen nu ook al inbreken en spullen verhandelen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Klopt hahahahh, maar er zijn ook van die mensen die dan uitzonderingen zijn hahah ik heb bijvoorbeeld alle kenmerken die u noemt bij de turken maar ben fully marokkaans. Heel veel mensen denken ook dat ik turks ben hahahh maar geen probleem we blijven broeders en zusters
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ben zelf Marokkaans en de meeste Turken die ik ken of zie schatten mij Turks en vinden het al moeilijk om een onderscheid te kunnen maken, laat staan andere mensen. Maar kan je wel zeggen dat een Marokkaan het als belediging ziet wanneer je hem/haar Turks noemt. Vraag voor de zekerheid eerst naar.de afkomst. En als degene behaard is dan weetje dat het een Turk is. Turken kan je herkennen aan hun extreem platte hoofden. Als je Turks hoort lijkt het gejank, Marokkaans klinkt heel anders.

Andere antwoorden (15)

Ha, die Annswers;

Oei, moeilijke vraag om te beantwoorden zonder te generaliseren. Ik heb van een aantal Turken wel eens gehoord dat ze het beledigend vonden voor Marokkaan te worden aangezien, andersom weet ik dat niet. In het algemeen zou ik zeggen dat Turken er wat Europeser en Marokkanen wat Afrikaanser of Mediterraner uitzien. Vaag misschien, maar mensen deel je (gelukkig) nu eenmaal niet zo makkelijk in hokjes in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van een turk en marokaan gehoord, en dus ook ff heel generaliserend enzo.

turken hebben vaker stijler haar, marokanen meer krullend (vergeet ff de permanent mogelijkheid enzo)

turkse meisjes zullen trouwens dus sneller hun haar permanenten om krullen te maken, terwijl marokaanse meisjes dit minder snel nodig hebben. Ook bij jongens is dat verschil aanwezig.
13 jaar geleden
Rana
een jaar geleden
Neen heeft er niks mee te maken.
Er zijn ook heel veel turken met krullend haar, maar de meeste stijlen de haren dan.
Ze komen uit een heel ander land, met hele andere gebruiken en historische achtergrond, en het verschil is groter dan een Nederlander met een Duitser.
En uiteraard lijkt het me niet leuk dat ze als hetzelfde worden gezien..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie altijd meteen of iemand een Marokkaan of een Turk is, maar dat heeft meer te maken met houding en gedrag dan met uiterlijk. Ik heb in een plaats gewoond met heel veel Marokkanen (daarom herken ik ze tegenwoordig) en ik woon nu in een plaats waar heel veel Turken wonen, dus die herken ik nu ook, dus ik zie, zeg maar, de verschillen met Marokkanen. Maar o, je moet zo op je woorden passen tegenwoordig. Zoals gezegd, het zogenaamde onderscheid zit 'm meer in gedrag. Hoewel Marokkanen vaak wat donkerder zijn. Turken kunnen er heel blank, Europees uitzien; er zijn Turken met rossig haar en blauwe / groene ogen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Vergeet niet dat Turkije en Marokko veel verder van mekaar liggen dan beiden van Nederland.
2.Marokkanen zijn noord-Afrikanen met vooral Berbers-Arabisch en Joods bloed.
Turken: de echte :Zijn uitgesproken Aziaten afkomstig van de streek rond Oejgoeristan in China ! De Turkvolkeren wonen vandaag nog tussen Turkije en China , Oezbekistan ,Turkmenistan….
Echte Turken hebben Mongoolse trekjes.
3.De taal Turks en Marokkaanse talen zijn in niks verwant aan elkaar.
4.In Turkije wonen ook veel mengvolkeren:Bulgaren,Grieken, Thraciërs ,Pomaken,,Lydiers , Oud hettieten…...maar nauwelijks Arabische volkeren.

Dus het verschil is Hemel en Aarde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
en afrikanen neigen meer naar kroeshaar en aziaten hebben vaak heel steilhaar. Vandaar dus ook dat verschil in stijl en krullend haar. Dat komt door het verschil tussen meer aziatisch of meer afrikaans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn zelfs 'anders' getaand , vind ik
Annswers
13 jaar geleden
wat is getaand?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beestie bedoelt de huidskleur; Marokkanen zijn over het algemeen wat donkerder getint.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Turkije heeft meer Arabisch bloed dan Marokko, klopt niet wat je zegt en in Marokko heb je meer Spaans dan Arabisch bloed. Voor derest klopt het wel.
en ja .... het is alsof je een nederlander met een Duitser vergelijkt,of een surinamer en een antiliaan ..... ze vinden het ECHT niet leuk ..... vooral turkse mensen worden een beetje geprikkeld .....
vroeger was het makkelijker , hadden turken meestal zo een mooie turkse snor .......en een opel .......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben Marokkaans , en ja je ziet overduidelijk
een verschil tussen een Marokkaan en een Turk..

Is echt een belediging

Turk: plat achterhoofd
Meestal blanker ( geelachtig kleur )
Hebben stijl haar meestal
Aziaten..

Wij Marokkanen ; meestal geteinter ( hoeft niet altyd )
normaal achterhoofd
meestal krullend/golvend haar
noord Afrikaans

Maar hoe dan ? Hoe kan je geen verschil zien

Owja , marokkanen hebben meestal meer humor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turkse vrouwen hebben hun hoofddoekje anders op hun hoofd. beetje ovaal aan de voorkant. Marokkaanse vrouwen hebben hem strak rond hun hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turken hebben meestal een plat achterhoofd Marokkanen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turken spreken Turks
Marokkanen spreken Arabisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Marokkanen spreken Berbers/Marokkaans
Hallo Allemaal,

Ieder heeft een stereotype in gedachten voor beide groeperingen, maar is dat wel juist? een aanvulling op de eerdere antwoorden van leden.

Marokkanen zijn geen homogene volk i.t.t. Nederlanders (alhoewel Friezen...). Marokkanen zijn veelal van Berbers afkomst, net als de merendeel van de Algerijnen. Verder zijn er Marokkanen met Berbers-Arabisch bloed, dat zijn veelal de wat donkere Marokkanen, die spreken Arabisch. Berbers zijn vaak licht en hebben veelal een Mediterraanse uitstraling, net als de Portugezen en Spanjaarden (veel Spanjaarden hebben een stukje Berbers bloed). Er zijn veel Berbergebieden in Noord Afrika die de traditionele Berbercultuur hebben behouden, denk aan Kabylië (Algerije) en het Atlasberbers (Marokko). De Berber spreekt één van de 12 Berbertalen van Noord Afrika en is in geen enkele opzichte verwant aan het Arabisch of Turks. Wie een Berbergebied bezoekt, weet wat een echte Marokkaan/Noord Afrikaan is. Ik ben bang dat jullie een onjuiste beeld hebben van Marokko en diens inwoners.

Turken zijn ook niet homogeen. Koerden hebben vaak een andere uitstraling dan Turken (Ottomanen). Ze zijn wat donkerder, lijken wat meer op arabieren. Turken heb je in veel verschillende vormen. Turken zijn een mengelmoes van veel volkeren. Niet gek, als men naar de landkaart kijkt. Turkije is strategisch gelegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turken zien er allemaal hetzelfde uit
Nederlanders denken dat alle Turken zwart haar, donkere ogen en een lichtgetinte huid hebben. Dit is echter niet waar. Turkije is een immens groot land met een enorme variatie aan mensen. Van oorsprong zijn Turken een Aziatisch volk uit Siberië. Er zijn nog steeds Turken die er daarom typisch Aziatisch uitzien en niet te onderscheiden zijn van bijvoorbeeld Japanners of Koreanen. Bij andere Turkse volkeren, zoals Kazachen, Turkmenen en Oezbeken, zien we deze Aziatische voorkomens beter terug.

Naast Turken met een Aziatisch uiterlijk zijn er ook Turken die er bijv. typisch Europees uitzien met hun lichte haar-en huidskleur of Turken die er juist heel exotisch uitzien. Om dit verschil in uiterlijke kenmerken te verklaren, gaan we weer even de geschiedenis in. Van 1299 tot 1922 heersten de Turken over het Ottomaanse Rijk. Dit rijk besloeg een groot gebied in Azië, Europa en Noord-Afrika. Tijdens deze periode hebben de Turken veelvoudig contact gehad met andere bevolkingsgroepen. Ze hebben zich o.a. met Grieken, Arabieren, Armeniërs, Serviërs, Bosniërs en Koerden gemengd. Dit verklaart wellicht waarom Turken er juist helemaal niet hetzelfde uitzien.

Marokkanen wonen vaak met grote groepen in dezelfde wijk (waar ik woon iig wel) en lopen met meerdere jongens over straat, als ze in de bus stappen kennen ze iedereen die er al in zit en ook Marokkaans is en als ze uitstappen komen ze meteen weer Marokkaanse vrienden tegen op straat. Ze houden van samenscholen ofzo.

Verder hebben ze donker haar en donkere ogen maar dat hebben Turken en minstens 50% van de rest van de wereld ook dus dat gaat niet op.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Marokko viel niet onder het Ottomaanse rijk. Dat heeft hier ook niks mee te maken.
Aan de naam, want Marokkanen en Turken raken onderling ook vaak in de war. Turken hebben een blok/vierkante hoofd terwijl Marokkanen een smalle langere hoofd hebben. Ik word als Marokkaan veel verward met de Turkse gemeenschap, wat ik gewoon bizar vind, want Marokko ligt letterlijk aan de andere kant van de wereld van Turkije af. Het is maar ook net waar je uit Marokko vandaan komt want Marokko zelf heeft diverse mensen. Een Marokkaan kan van Europees tot Aziatisch tot Arabisch tot Afrikaans lijken. Er zijn Marokkanen die op Indonesiërs lijken, je hebt duizenden Marokkanen die roodharig zijn, je hebt Marokkanen die Europees lijken, je hebt Marokkanen die West-Arfikaans lijken, je hebt Marokkanen die sprekend op Turken lijken of andersom. Je kan een Marokkaan eigenlijk niet standaard omschrijven. Wel kan je bv zeggen, de Marokkanen die in NL leven lijken over het algemeen zus en zo.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zie veel verkeerde dingen hier staan over turken turken zien er niet europees wij turken hebben meer puur zwart haar golvend of stijl
Marokkanen juist meer donker bruin haar
en turken die echt uit warme gebieden komen zoals gazianteb enz. Kunnen ze ook kroes of krullent haar hebben en wij turken hebben een trots in ons van onze volk van het geschiedenis hoeveel rijken we tot nu toe hebben gesticht en ook meer een band met onze geloof arabieren kunnen niet zeggen dat we er europees uit zien want hun hebben ons verraden in de ottomaanse tijd en veel arabische landen zijn kolonieen van verschillende europese landen wij konden er ook voor kiezen om kolonie te worden van engeland frankrijk enz. Maar dat hebben wij niet gedaan wij vochten hard terug en gaven en geven nog steeds niet op istanbul is van ons en dat hebben wij veroverd en dat hoort niet bij europa het hoort gewoon bij turkije en wij hebben dat met onze zwaard kracht veroverd
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Turken zijn voornamelijk inheemse Anatoliërs. Dat zijn dus Grieken, Assyriërs en Armenen. Ook leefden de Hittieten er lang geleden en probeerden de Kelten (Noord Europeanen uit de Britse eilanden) (volgens de mythologie) hun oorspronkelijke land terug te vinden en dat lag in het nabije oosten (Mesopotamië). Daar voor moesten de Kelten door Anatolië (turkije). In andere woorden Turken zijn voornamelijk blank (inheems of niet). Marokkanen zijn Arabisch en berber en hebben veel Afrikaanse genen. Ze zijn getint of bruin met kroeshaar. Oh en Arabische genen leven alleen in noord Afrika en het Arabisch schiereiland. Syrië en Irak zijn blank en bleven incestueuze relaties aan door racistische opvattingen over ook maar de lichtbruinste mensen. Ze leven gesegregeerd. De blanke van Mesopotamische en Europese oorsprong willen niks te maken met de bruine arabieren. Je zult daarom veel Syriërs of Irakezen tegenkomen die er noord Europees uit zien met een zeer bleke huid en gekleurde ogen. Ze identificeren alsnog met Arabisch, omdat dat de enige taal is die ze vandaag nog kennen en ze zijn islamitisch. Vaak zal de bleke blonde blauwogige Syriër in het westen alsnog als getint worden gezien door hun islamitische achtergrond. In feite is diezelfde Syriër genetisch zeer verwant aan noord Europeanen, maar cultuur draagt een samenleving en niet ras.
een jaar geleden