hoeveel kans heeft het dat de mensheid tussen 2000 en 2100 uitsterft als we nu niks aan de opwarming van de aarde doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (11)

Ik schat de kans dat er in het jaar 2100 niemand meer over is, op ca. 0%.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel heel weinig 0%
AWM
13 jaar geleden
Met opzet heb ik voor dit percentage gekozen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk wel dat je in de buurt zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigelijk ben ik blij dat het gaat gebeuren we zitten met zoveel mensen we zeggen dat we minder slechte machines moeten maken toch doen ze da niet gierige mensen die nie geloven nu ik kan da begrijpen maar ik geloof er ook niet 100 percent in maar ik wil me wel voorbereiden voor als het zou komen ik weet dat het op 12.00 uur zal gebeuren bewezen door experts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om 12.00 al?!, dan pak ik nog nog snel even een biertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha maar wel om 12.00 uur tussen 2000 en 2100 he gekke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sjezus, das nog 1,5 uur.
Wou eigenlijk vroeg naar bed gaan, maar dat heeft dan ook geen zin. Bedankt voor de heads-up!
AWM
13 jaar geleden
Hahahahahaha!
'de mens' zal niet uitsterven als gevolg het opwarmen der aarde/. Wel zullen delen van de wereld onder lopen, en dichtbevolkte gebieden onbewoonbaar worden. Landbouw productie zal enorm terug lopen en grote delen van de wereld onherkenbaar veranderen. Maar er zullen gewoon mensen blijven leven. Overal te wereld wonen nu mensen. En er zullen op elk continent gewoon bewoonbare delen blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100 percent want de aarden is een tikkende tijdbom een als we niks aan doen kunne we door 5 dingen uitsterven
1.nieuwe ijstijd
2.zonnevloed
3.totaleverwoesting van aardbevingen een overstromingen
4.mens vernietigt zich zelf door robots te maken ( zicht totaal afhankelijk te maken van technologie
5.en komeet

Toegevoegd na 19 uur:
ik bedoel dat ik er zeker voor 100 percent in geloof omdat kijk rondje een dan zie je genoeg wij vernietigen alles een nu krijgen we onze straf !!! door al die gierige een vernietigde mensen gaan wij er aan ik ze merci een vaarwel tegen hun want wij zitten in de problemen later maar zij hebben het nu goed !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
100%? Gekkie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb jij net iets teveel films gekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Too much sci-fi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik niet ik kijk naar echt nieuws
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ma kijk een snaar de zon die sta op spingen een onze aarden ook dus ik denk niet meer lang hoor
Ik zit nu binnen en ril van de koude.3 mei 2010.
De eerste metingen ,primitief ,stammen uit de 18e eeuw.
Wat weten we dan nog?
We hebben een verleden van miljarden jaren.
We,mensen, onderzoeken.Vaak een doel op zich.
We gingen op een hoge berg in Oostenrijk zitten ,jehova,s,
de wereld zou vergaan.Nee dus.
Ik voorspel je dat de aarde er in 2100 nog is.Met mensen.
(mocht ik het fout hebben ,spreek me er dan op aan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan je begrijpen maar je moet echt meer nieuws kijken vulkaan uitbarsting en heet warm kop koffie direct in ijs in de vorige winter is dat al gebeurd al aardbevingen in verschillende landen haiiti ofzoiets en het land rechttegenover en ook aal heeel heeel heeel heeel vaak overstromingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij daar zo zeker van bent kijk je niet naar het nieuws een kijk je ook niet rond je hoor wij mensen hebben als kapot gemaak een nu krijgen we onze straf !!!
ik denk dat we ons zelf gaan vernietigen omdat er waarscheinlijk een wereld oorlog 3 uitbreekt denk ik door de kernwapens ziektes dat uitbreken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wereld oorlog 3 je zit in de fantasie wereld er is wel vaak ruzie de laatste tijd maar niet tussen ons land of frankrijk of nederland zeker en dan nog ik ben bijna zeker dat de mens geen oorlog meer wilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat hebben Frankrijk en Nederland ermee te maken? Mondiale kernoorlog gaat om 2 partijen: de VS en Rusland. Alleen zij bezitten genoeg nucleair oorlogstuig om een kans te maken op uitroeiing. Verder zit het gevaar van kernoorlog tegenwoordig in het per ongeluk beginnen ervan. http://en.wikipedia.org/wiki/Launch_on_warning Het probleem zit hem in het feit dat je detectiesysteem weleens een valse waarschuwing kan geven. Oeps... ps - Het zou je betoog ten goede komen op de juiste punctuatie en hoofdelettergebruik toe te passen. Dit ten einde de leesbaarheid te vergroten. Zulke lappen tekst hebben bij mij een vrij grote zucht-gehalte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het over dat ons landen belgie duitsland en frankrijk die geen oorlog meer wil
Nihil...

De mens heeft voor hetere vuren gestaan. IJstijd, population bottleneck (http://en.wikipedia.org/wiki/Population_bottleneck#Humans) etc... Er zouden zelfs na een mondiale kernoorlog nog overlevenden zijn in afgelegen gebieden.

De beschaving zoals wij die kennen daarentegen zou weleens grote tikken kunnen krijgen. Die is afhankelijk van onhoudbare technieken. Zolang dat nog zo blijft, zijn we kwetsbaar als beschaving. Maar als soort is de Homo sapiens bijzonder adept met het aanpassen naar nieuwe omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is vrij klein. Ik denk eerder dat de mensheid getroffen kan worden door een nieuw virus, of elkaar vernietigen, wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn.
Ik geloof zelf niet zo in opwarming, wel in het vernietigen van de aarde, door ons gedrag.
Gelukkig is de natuur toch sterker en weerbaarder dan altijd gedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooralsnog is het broeikaseffect een omstreden theorie, m.a.w. het is niet bewezen dat het klimaat verandert door de menselijke invloeden. En als wij invloed daarop zouden hebben is dat maar zeer gering. Als je in de geschiedenis van de aarde kijkt zijn er meerdere pieken en dalen geweest van de temperatuur op aarde. Zo zijn er meerdere ijstijden geweest en had ook Nederland ooit een tropisch klimaat! Het is dus gewoon de natuurlijke cyclus van de aarde.

Experts claimen dat het komt doordat de afstand aarde-zon met schommelingen verandert.

Als je er trouwens over nadenkt is het broeikaseffect ook big bussiness, denk aan milieuheffingen...

Toegevoegd na 1 uur:
Owjah, schiet me net iets te binnen dat zwellingen van de zon er ook iets mee te maken kunnen hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het nog voor 2050 gebeurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ook zij heeft gelijk het risico is heel groot dat het zelf op 2050 kan gebeuren en het broeikaseffect is heel slecht aantoe (name nieuwsgierig) wrm geloof je er nie in trouwens op nieuws is het altijd waar zij mogen niet liegen hoor als je dat soms denkt
De mens die uitsterft .. Nee ik denk niet dat dat ooit gebeurd(, tenminste egt niet binnen nu en 100 jaar ! )

Iedereen maakt zich nu wel druk om de opwarming van de aarde, maar het leven (en de wereld) zit vol met verrassingen.
Dus of we nu wel of niet iets doen aan de opwarming van de aarde als iets moet gebeuren gebeurd het toch wel!!!

Niet druk maken en niet aan zulke dingen denken, maar gewoon genieten van het leven !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niemand weet het zeker .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das waar maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen