en in 2009:

73.000 boerenbedrijven en elke dag vallen daarvan 6 af

http://www.foodlog.nl/geknipt/bericht/elke_dag_zes_minder_boerenbedrijven/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De stand van eind 2008:

Het aantal boerenbedrijven in Nederland is in 15 jaar tijd gedaald van 120.000 naar 76.000. De macro-economische oorzaken van deze daling zijn schaalvergroting en de versterking van de marktwerking. De prijzen van agrarische producten worden in steeds mindere mate bepaald door overheden.

Wekelijks geven ruim 50 Nederlandse boeren er de brui aan....