Wie bepaalt wat het nationaal symbool van zijn land wordt bevoorbeeld de Nederlandse leeuw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Het Rijkswapen is identiek aan het wapen van het staatshoofd en is voor het laatst in 1980 vastgesteld
Het wapen van Nederland, het Rijkswapen, is een combinatie van het stamwapen van Nassau en de pijlen en het zwaard van het wapen van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden. De wapenspreuk is afgeleid van de wapenspreuk van de Oranje's. De verschillende onderdelen en de geschiedenis van het wapen worden hieronder behandeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
In nederland bepaalt dus het staatshoofd het wapen.
En in het wapen van de Oranje's staat een leeuw. Vandaar dat de leew ons nationale symbool is.
Grappig, ik dacht er deze week ook aan hoe onzinnig het is om in een land waar nog nooit een Leeuw vrij rondliep een leeuw als dymbool te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het eerste wat me zo te binnen schiet is omdat je als je nederland op de kaart ziet met een beetje fantasie de vorm van een leeuw erin kunt zien. met groningen en friesland als zijn kop en drenthe en overijssel als zijn voorpoot en limburg als zijn achterpoot en ga zo maar door. italie heeft een beetje de vorm van een laars . vandaar ook dat ze het de laars van italie noemen. Maar voor de echte geschiedenis zul je in de geschiedenisboeken moeten kijken ( of internet)