even opnieuw.. Mijn rijbewijs is al drie keer kwijt geraakt. Dus zoek.. Super slordig maar wat nu?

Krijg ik te maken met een eventuele onderzoek naar fraude?

Toegevoegd na 26 seconden:
Dit heb ik wel eens gehoord maar weet niet of het zo is

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien een beetje domme vraag, bedoelt u drie rijbewijzen kwijtgeraakt en in welke tijdsperiode?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja drie rijbewijzen kwijt en dat misschien wel binnen 5 jaar

Antwoorden (1)

Alleen als je je rijbewijs drie keer binnen vijf jaar verloren hebt, moet je eerst aangifte doen bij de politie (Anders hoef je tegenwoordig bij meeste gemeenten slechts een verklaring in te vullen dat je je rijbewijs kwijt bent).
Bij de nieuwe aanvraag neem je dan het proces-verbaal mee. Hierin moeten alle gegevens van je vermiste rijbewijs staan.

Toegevoegd na 13 uur:
Als het om een paspoort zou gaan, zou een nieuwe aanvraag geweigerd kunnen worden.

Paspoortwet artikel 24:
Weigering of vervallenverklaring kan geschieden op verzoek van Onze Minister die het aangaat, onderscheidenlijk een met de uitvoering van deze wet belaste autoriteit die het aangaat, indien:
Lid b. het gegronde vermoeden bestaat dat de betrokken persoon handelingen heeft verricht of zal verrichten met of met betrekking tot reisdocumenten die het vertrouwen in reisdocumenten hebben geschaad of zullen schaden dan wel opzettelijk een ander in de gelegenheid heeft gesteld of zal stellen om zulke handelingen te verrichten met of met betrekking tot een aan de betrokken persoon verstrekt reisdocument.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super bedankt! Ik kan met een gerust hart een nieuwe halen dus? Echt fijn