wat doe je als je iets krijgt en je vind het echt lelijk b.v. een beeldje zet je het dan in de huiskamer neer

Toegevoegd na 4 minuten:
en hoe reageer je dan op het moment dat je het krijgt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Mijn dochters kregen op hun derde verjaardag kleren als cadeau. Toen ze het hadden uitgepakt, barstten ze allebei spontaan in huilen uit. Heel pijnlijk voor de gever en heel jammer dat dat alleen mag als je drie bent.

Meestal kan je je dan hullen in nietszeggende woorden als 'bijzonder' en 'origineel' en kan je blij zijn voor het gebaar. Tegenwoordig geven we elkaar niet meer iets omdat we het nodig hebben, maar meer als blijk van waardering, dat iemand blij met je is. Dat gebaar kan je altijd honoreren, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Nee, nooit van m'n leven. Sommige mensen zetten het op zolder, om het neer te kunnen zetten als de gulle gevers een keertje langskomen, maar verreweg de beste manier is om het per ongeluk te laten vallen in duizend stukjes.
Mochten ze nog eens langskomen, dan moet je vertellen dat je et zó erg vindt, maar....etc.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan krijg je een nieuwe omdat ze het zo sneu voor je vinden...;-)
AWM
14 jaar geleden
Ik mag toch hopen van niet! Wij gaan namelijk zó slordig met dat soort spulletjes om, dat is echt niet ons besteed ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit ervaring: ze geven een nieuwe en vragen er nog jaren naar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon nog een keer laten vallen...
Maar eigenlijk is 't: eigen schuld, dikke bult... Had je maar eerlijk moeten wezen, en zeggen dat je 't niet mooi vond. Ik zeg niet dat je dat dan had moeten zeggen, ik zeg alleen dat de gevolgen dan wel eigen schuld dikke bult zijn... 't Zelfde met cake: stel je krijgt een hele vieze cake... En je beweert bij hoog en laag dat je 'm lekker vond... Krijg je er volgende week wéér eentje.
Natuurlijk zet je dat echt lelijk beeldje in je huiskamer, alleen jammer dat ie tijdens het afstoffen valt en je toevallig geen lijm in huis hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan van wie je het krijgt.Als ik iets van mijn kinderen krijg zal ik het inderdaad in de huiskamer zetten ook al vind ik het nog zo lelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is 't wel niet meer lelijk _omdat_ 't van de kinderen komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist! Ze zijn inmiddels volwassen en hebben (gelukkig)een goede smaak.Maar toen ze nog klein waren kwamen ze met van alles en nog wat aan en ik vond het altijd prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Na een jaar (of twee) op zolder in een doos. Na 15 jaar in de prullenbak of aan iemand geven.
Wat mij betreft mogen ze 't zeer populaire gebruik om kadootjes te geven bij verjaardagen, sinterklaas, kerst, vader- en moederdagen, etc, afschaffen... ;)
Da's dan persoonlijk, he... Ik wil niks opdringen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, Hansv...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vroegere familievriend bracht op een keer van een van zijn reizen naar Afrika een kado'tje voor ons mee. Yk pakte het niets vermoedend uit en schrok me echt te pletter. Stond ik ineens oog in oog met een afschuwelijk, boosaardig masker. Normaal huichel ik een beetje bij een niet mooi geschenk, puur uit beleefdheid. Maar ik was hier zo van geschrokken dat ik mijn afgrijzen liet blijken. Niet leuk voor hem dus. Heb het afgrijsekijke ding zo opgehangen dat het schuil ging achter de ficus benjamini. Toen we geen vrienden meer waren (andere oorzaak) heb ik het ding weggegooid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als ik iets echt niet mooi vind dan zet ik het er ook echt niet neer.
Ik gooi dat zo weg, of geef het aan iemand die het wel mooi vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de waarheid zeggen kweek je in dit geval geen vrienden/vriendschappen.

Als iets met liefde gegeven is heeft het voor mij wel een bijzondere waarde, maar als ik het echt niet mooi vind zal ik ook niet prominent in de huiskamer neerzetten.

Het verhuisd dus naar de schuur en komt pas in de huiskamer wanneer ik weet dat de gever een keer langs komt.

En na een verhuizing of vernieuwing van je interieur heb je natuurlijk een goed excuus als er naar gevraagd wordt.

``Ik vond het echt heel mooi maar het paste niet meer bij mijn nieuwe inrichting``.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, meteen vol in het zicht.

En dan opeens, per ongeluk en echt niet opzettelijk flikkert het kloteding dan me toch een partij gigantisch hard op de keiharde vloer, je wil het niet weten, helemaal aan gort, niets van over. Tering wat zonde!

Toegevoegd na 37 seconden:
Oh ja, en dan oppassen dat ze niet meteen hetzelfde nog een keer voor je gaan halen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je reactie is duidelijk. maar mag het iets minder grof?
dankjewel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee klaar je wilde toch een oplossing?
Gewoon aanpakken en bedanken op de gewone spontane manier.
De gever heeft dus een andere smaak en kent jouw smaak kennelijk niet. Heeft wel de moeite genomen iets voor je te kopen.
Nadien geef je het een beetje onopvallende plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer ik het echt lelijk vindt, geef ik dit aan een vereniging die het gebruikt voor het goede doel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij maakt het echt niet uit hoor, of het nou lelijk of mooi is. Het blijft een cado. Dus ik zet hem gewoon neer in de vitrine. En klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
het kan lelijk zijn maar dan kan het nog steeds veel emotionele waarde hebben. dat is bij jou vast niet het geval, dus gewoon weggooien. je kan niet alles bewaren toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees eerlijk en zeg dat je 'het ding' niet mooi vindt. Beter voor jou (je hoeft er niet steeds om te liegen, en beter voor de gever (weet hij meteen dat hij het een volgend keer anders moet aanpakken.
En je toont hiermee respect voor de ander en voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zet het in huis neer,in de vitrinekast of op de vensterbank.vindt het erg lullig voor de gever om het gelijk al weg te moffelen.pas weken/maanden later verdwijnt het naar zolder..en hoe ik reageer?Ow heel blij en verrast...(je mag een gegeven paard....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het spreekwoord zegt;een gegeven paard kijk je niet in de bek; maar er is ook nog zoiets als,ieder heeft zijn eigen smaak. ikzelf zou gelijk tegen de gever zeggen dat ik er niet van hou of dat ik het niet mooi vind. kan de vriendschap daar niet tegen, is het hoogstwaarschijnlijk ook geen echte vriendschap. trouwens een echte vriend of iemand die echt om je geeft weet wel waar jij van houdt of wat jij mooi vindt