Wat is een redelijk bedrag aan zakgeld voor mijn zoon van 12 jaar?Kleding betalen we al en een mobil wil hij (nog) niet.

Er zijn sites genoeg waar je dit op kunt zoeken,maar de een adviseert dit,de ander dat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (10)

Ik heb er zelf ook een van 12 en die krijgt 10 euro zakgeld zo en 10 euro op een spaarrekening.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit bedrag is dus per maand (was ik vergeten te vermelden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
belangrijk is denk ik dat hij niet veel scheelt met zijn vrienden en vriendinnetjes,
weet niet wat tegenwoordig de bedragen zijn, maar als u hem het gemiddelde geeft van zijn leeftijdsgenootjes.

dan is hij vast tevreden, en zoniet dan kan hij er met zijn vriendjes over praten want die krijgen allemaal zo weinig...

maar per week lijkt mij 5 euro zat...gezien de kleding al wordt betaalt.

Kan hij toch leuk sparen met 20 euro per maand

succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
hij er met zijn vriendjes over praten want die krijgen allemaal zo "weinig"…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie zit mij nou te minnen? en waarom is dit geen waardevol antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzin die min +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ter compensatie
Volgens het Nibud:
12 jaar tussen 2,30 en 5,00

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is per week
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons (12 jaar/middelbare school) krijgt hij 20 euro in de maand. Zo kan hij ook sparen (bank)en kleine kadootjes kopen met sinterklaas/kerst en iets voor zichzelf. En komt hier goed van rond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
50 euro per maand zou ik geven en als ik het zou kunnen betalen 50 euro per week. Het geld kan hij/zij dan gebruiken voor later.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een twaalfjarige kun je nog niet verwachten dat hij op eigen initiatief geld opzij zet 'voor later'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat toch wel erg veel hoor voor een 12 jarige.
Dan kun je beter zelf geld voor hem opzij zetten voor later.
Met zoveel geld leer je juist de waarde van geld niet,je hoeft nergens eerst voor sparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt dat veel te veel,ken gezinnen met kinderen die daar de hele week van moeten eten.
Wij kregen vroeger 10 gulden per maand. En als we die maand goed meehielpen in huis en klusjes voor onze ouders deden, kregen we 20 gulden.
Ons werd geleerd dat geld niet zomaar kwam aanwaaien maar dat we er wel degelijk iets voor moesten doen.

Ik zou zeggen: 5 euro per week moet toch een leuk bedrag zijn voor een 12 jarige. Heeft hij 20 euro per maand. En dan kun je ook bespreken of hij iets meer kan sparen als hij er iets voor doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoons (nu 14 en 16) kregen op hun 12e een eigen rekening met pinpas.We storten iedere maand automatisch € 12,- op hun rekening.Het enige wat ze daarvan moeten kopen is beltegoed en verder is het vrij te besteden.De jongste koopt af en toe een snack op school,en de oudste verdient inmiddels aardig met zijn weekendbaantje. Ik heb wel eens zitten denken of we ze niet meer moeten geven maar ik hoor ze nooit klagen dat het niet genoeg is.
Ze leren zo wel veel te doen met weinig geld,ze zijn behoorlijk kritisch in hun koopgedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
€ 10.-

Toegevoegd na 17 seconden:
per week.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 3 kinderen, de oudste is 14, de middelste (net) 12 (zit nog in groep 8), de jongste 7.
De oudste krijgt 15 euro per maand gestort op een eigen rekening. Hiervan moet hij eventuele snacks op school betalen, en een cadeautje als er een verjaardag is. Hij is erg zuinig, op het gierige af, en spaart als een gek.
De middelste krijgt sinds hij 12 jaar is 2 euro per week handje contantje. Hij hoeft daar alleen maar een keer een cadeautje voor te kopen als er iemand jarig is, verder is het voor eigen besteding. Hij heeft een redelijk gat in zijn hand, en zodra hij ook maar iets gespaard heeft geeft hij het weer uit aan een of ander flutding wat hij eigenlijk niet nodig heeft. Maar zo leert hij wel zelf hoe je je geld moet besteden.
De jongste krijgt nog niets. Vanaf groep 5 begin ik met 50 cent per week, puur voor het idee van het eigen geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
30 a 40 euro .....