Wat zijn de voordelen van de islam in Nederland?

De nadelen worden dagelijks belicht, maar wat zijn de voordelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

er zijn geen voordelen aan welk geloof dan ook,behalve voor de aanhangers van dat geloof,die vinden immers dat hun geloof het enige juiste is. de cultuurverrijking waar eerdere antwoorden naar verwijzen hebben minder met de islam te maken dan met het land van herkomst,ook de islam word niet in elk land hetzelfde beleefd,en is dus aan de cultuur onderhevig. zo komt het dragen van boerka's in veel islamietische landen niet of nauwelijks voor terwijl andere landen vrouwen stenigen als ze geen boerka dragen,en dat alles uit naam van dat geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
geloof doet mij denken aan onkruid.
voor het onkruid zelf is het wel positief, als je van andere plantjes houd heb je er alleen maar last van, en je komt er niet vanaf.

Andere antwoorden (12)

Niks, plezier schijnt verboden te zijn in dat geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omleren gaan met andere cultuur. dat kan heel nuttig zijn als je een keer naar het buitenland toe gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn geen voordelen, dat bedoel ik niet verkeerd maar je kunt je ook de vraag stellen als: wat zijn de voordelen van je engelse, noorse of belgische buurman in nederland. ik zie niet in dat daar eventuele voor of nadelen aan verbonden zijn hooguit dat je ze niet kunt verstaan als je ze aanspreekt. dat is wel altijd minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de harde straffen voor misdaad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een voordeel is dat we inzicht krijgen een andere cultuur. Een cultuur waar ongeveer 1/6 van de wereldbevolking zich mee verbonden voelt. Door daar dagelijks mee te leren leven begrijpen we misschien op den duur het Midden-Oosten meer.
Een ander wat simpelere verrijkking is de keuken. Het is misschien niet direct verbonden aan de islam, maar met de komst van Noord-Afrikaners en Turken is er ook een hoop nieuwe culinaire ideeën naar Nederland gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wij Nederlanders beseffen dat er een andere cultuur is, die bedreigend lijkt, maar zeker niet is. Het "binnenhalen" is een verrijking van een 'mondiaal' land als Nederland, dat enige openheid en vrijheid voorstaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Achtertuyn;

Dat veel mensen een spiegel voorgehouden krijgen over gemeenschapszin, spiritualiteit, omgang met armoede en leefregels. Niet dat ze dit alles één op één hoeven over te nemen, ervoer nadenken zou al grote winst zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je diep na moet denken over voordelen of ze zelfs niet ziet, dan zegt dit iets over de eenzijdige geest van iemand als je het mij vraagt.

Een multiculturele samenleving ís een voordeel, een verruiming van je eigen geest, gedachten, inzichten. Met daarbij een bredere kijk op culinair gebied, culturen, gewoontes en gebruiken. Je kunt met eigen ogen zien dat er genoeg moslims zijn die hard werken, eigen ondernemingen leiden, studeren en zelfs integreren. Goh, soms zijn het nét echte mensen.

Loop eens een moskee binnen, neem eens deel aan een rondleiding, zie eens met eigen ogen wat islam nu echt inhoudt. In plaats van blindelings af te gaan op de negatieve berichtgevingen in kranten. We kunnen namelijk zelf ook iets doen aan onze vooroordelen en nadelen omzetten in voordelen. Het is maar net van welke kant je de dingen wil bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn lekker positief antwoord, dat hoor liever dan klagen.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja , inderdaad, soms zijn het net mensen +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal oneens.
ook hier wordt religie met cultuur verward.
en hou alsjeblieft op met dat multi-culti geneuzel.
we hebben hier in Nederland een Nederlandse cultuur waarin meerdere religies voorkomen en getolereerd worden, waaronder de Islam.
Je mag in Nederland gelukkig overigens ook straffeloos in kabouters geloven.
Vrijwel ieder geloof heeft zijn voordelen in onze maatschappij.
Het geeft struktuur aan deze bevolkingsgroep.
Het geloof geeft hun houvast in onze tegenkerklijkse maatschappij.
Wel blijft het ons land, met onze regels en niet wij maar zij moeten zich aanpassen.
En daar botst het nog wel eens.
De islam is vrijwel altijd negatief in beeld door een heel klein groepje extremisten .
De positive dingen hoor je niet dat is geen nieuws.
Het geeft ons wel inzichten in een geheel andere cultuur en het leert ons er mee om te gaan.
Is dat ons voordeel? misschien wel.
Natuurlijk gedragen ze zich anders, dat zouden wij in het buitenland ,als we er zouden wonen, ook doen.
Geef het een jaar of 25 en kijk hoe het dan gaat.
We hebben zoiets ook al gehad met de molukkers, mensen uit Suriname, Polen enz.
Ons land is best wel tolerant en flexibel.
En wat is anders de keus?
Is er wel een keus?
Dat station zijn we allang voorbij.
Bijna alle landen ter wereld hebben er mee te maken.
Met overal de zelfde problemen.
Het is een ingeslagen weg waar we niet meer terug kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Turkse groentewinkels die 's avonds en op zondag open zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt van Nederland een land dat midden in de echte wereld staat en het biedt ons de gelegenheid de wereld te laten zien hoe respect en tolerantie werken!

NB
Ik moet, terwijl ik dit vind, denk en schrijf, wel me realiseren dat de wens de vader van de gedachte is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op Interrail ben ik vroeger eens een paar dagen blijven slapen bij een Moslim familie. Wat me bestaat is a) de gastvrijheid en b) de traditionele rolverdeling -waar wij minderwaardig over doen- pakte bij hun ontzettend goed uit. (Haha, die vent had binnenshuis niks te vertellen)
Ik denk met respect terug a/d warmte in dat gezin.