Wat vind jij van de stuntprijzen van kratten bier?

AMSTERDAM - Supermarkten moeten stoppen met stuntprijzen voor kratten bier. Dat stelt STAP, Nederlands instituut voor alcoholbeleid. De stichting vreest dat de lage prijzen kunnen leiden tot buitensporig alcoholgebruik, zeker nu veel jongeren examenfeestjes en vakantie vieren.

Persoonlijk vind ik dat het helemaal nergens over gaat.
Bier is bier, of de prijs nou hoog of laag is.

Maar goed, wat vinden jullie ervan? Duur of niet duur? Stoppen met drinken/kopen van bier?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Behalve betutteling van de overheid?

Ik vind dat je producten OF moet verbieden als je vind dat ze slecht zijn OF mensen de keus moet geven. Als je vind dat jongeren van 16-20 alcohol niet weten te gebruiken, verbied het dan voor hun. Maar ga niet het hele land belasten omdat een 20-tal jongeren te veel bier drinken op hun examenfeestje.

Verder is het natuurlijk de vraag hoe erg het is als je bij je eindexamen je een keer lam zuipt.

Dit idee lijkt mij te veel op het idee om mensen meer voor internet te laten betalen omdat de kranten het zo slecht doen.. Ook zo'n vaag krom idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Tja, ik kan me voorstellen dat je als afgestudeerde HAVO'er een kratje meer haalt als het goedkoper is, dus de kans dat er dan meer genuttigd wordt is aanwezig.

Persoonlijk maal ik er niet zo om of bier goedkoper of duurder wordt, zoveel drink ik er op jaarbasis niet van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we leven in een vrij land dus als de supermarkten menen daarmee te moeten stunten moeten ze dat zelf weten. Vind het triester dat dat uitgebreid in het nieuws moet komen. Er zijn vandaag belangrijker dingen gebeurt dan een paar feestvierende geslaagde mensen die hoofdpijn hebben van gisteren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is altijd heel goedkoop bier te krijgen, die halveliterblikken van het merk BIER (euroshopper) kosten geen klap.. in ieder geval nog altijd veel minder dan dat die kratten in de aanbieding kosten. Kortom, als je voor weinig geld dronken wilt worden is dat altijd wel een mogelijkheid.
De verantwoordelijkheid van de supermarkt houdt op bij het goed controleren op leeftijd bij de kassa, maar als de kopers 16 of ouder zijn, moeten ze hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook gelezen dat jongeren zich steeds vaker in de schulden steken. Zullen ze zich dan zorgen maken over de prijs van een kratje bier?
Er wordt door hen wel eens buitensporig veel bier gedronken, maar als ze dat willlen, moet het kunnen.
We worden in dit land al genoeg betutteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alhocol op de bon doen. En dan een max. per persoon per week instellen. Scheelt weer 100 doden per jaar in 't verkeer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mag het bier in de aanbieding, want dat de prijs van alcohol geen invloed heeft op alcoholgebruik, zie je in Zweden. In dit land mag drank niet in de aanbieding; de belasting is hoog; en met uitzondering van bier met een laag alcoholpercentage is drank slechts in bepaalde winkels te koop; ook is de controle op alcoholgebruik hoog. Dit maakt kennelijk niets uit: Je ziet er heel veel dronken mensen en alcohol is er zeer gewild.

In een artikel werd hierover geschreven:
"Alcohol neemt ondanks alles een centrale plaats in de maatschappij in. Alcohol is in Zweden moeilijk verkrijgbaar en erg duur, en juist daarom heel gewild. Jongeren zijn voortdurend bezig met de vraag wanneer en waar ze weer kunnen drinken. Een feestje is geen feestje zonder zatte mensen, en de winter is niet door te komen zonder alcohol. Nou zijn de winters in Zweden ook erg donker (van vier uur daglicht per etmaal word je niet vrolijk), maar toch... De Zweden hebben echt alcohol nodig om het naar hun zin te hebben"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe goedkoper het bier, hoe beter!! (geld wat mij betreft voor alles in de supermarkt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doodmoe word je van dit getut. Het zijn clubjes niksnutten die door ons betaald worden en met dit soort onzin komen! Moeten ze wel, anders gaat de subsidiekraan dicht.

Volgende week komt instituut VARK met een heffing op hamburgers omdat je daar dik van kan worden, de week daarop stichting KAAS met een kaasbelasting, want kaas is toch wel erg vet en zout.

En stuntprijzen? Als bier in de supermarkten hier in de aanbieding is, is er 1-2 euro vanaf. Echt een voordeel om eens lekker te gaan comazuipen.

Stoppen met STAP (van STAPpen zeker?) zou ik zeggen. Proost!