Ik schrijf elk jaar trouw de kerstkaarten, als vrouw zijnde .Is dat nou een typisch vrouwending?

Ik koop de kaarten, ga postzegels halen enz...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kerstkaarten versturen is eigenlijk ook het onderhouden van je sociale contacten. Ook met die mensen die je al jaren niet meer hebt gezien, maar waar je toch weer even aan denkt op het moment dat je de kaart schrijft.
Dat is iets wat meestal door vrouwen gedaan wordt. Vrouwen zijn wat dat betreft veel socialer ingesteld. Wat ik ook vaak om me heen hoor is dat bij een hoop stellen de vrouw ook de contacten met de vriendenkring onderhoudt in de zin van het maken van afspraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Dat is afhankelijk van hoe ouderwets je bent ingesteld....
Vroeger wel, maar tegenwoordig allang niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol. Dat is ook een mogelijkheid. hahaha
Naar mijn mening wel. Uitzondering daar gelaten zijn het toch de vrouwen die de kaartjes willen versturen. Ik heb dan ook nooit een kaartje met een mannen handschrift erop. Uitzondering is dan mijn opa want m'n oma is overleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Ikziejewel;

Aan de namen en handschriften van onze ontvangen en nog te verzenden kerstpost te oordelen is dat hier ook zo. Hele kaartjesgedoe kan mij dan ook eigenlijk gestolen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons is het een mannending. Simpel, omdat ik meer tijd heb en bovendien een mooier handschrift.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA, over het algemeen wel. Hoewel ik mijn man de laatste twee jaar zover heb gekregen dat hij de adressen schrijft en ik mag dan de kaart beschrijven.
Lang leve de emancipatie.!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk meestal de vrouwen.
14 jaar geleden
We doen het samen. De een zet de wensen er op en de ander doet de adressen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bemoei me er ook nooit mee, dus wat mij betreft: vrouwending!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet per definitie een vrouwending vind ik. Wij doen het ieder jaar samen... gezellig een avondje schrijven. De één doet de adressen, de ander schrijft de kaarten.
Het ligt er vast ook aan hoeveel tijd je hebt of de vrouw of de man het doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, mijn man doet het altijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het oer verantwoordelijkheids gevoel wat er zo inzit bij sommige vrouwen ,want stel toch eens dat men geen kaartje krijgt ....de mannen weten gewoon dat je het doet .. dat is een patroontje wat ontstaan is en hoeven zij niet over na te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Inderdaad! Zo werkt het. (Ik kan nog geen plusjes geven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je ;-)
Ik heb wel de indruk dat het zo is. Helaas. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om mijn vriend (nu ex) zelf de kaartjes aan zijn familie te laten schrijven. En mijn moeder doet ook altijd de kerstkaartjes. Bij anderen zijn het ook vaak de vrouwen die de kaartjes schrijven.
Maar ouderwet is dat wel vind ik.
14 jaar geleden
Ja, vrouwen zijn gewoon socialer en gevoeliger om iets te doen "omdat het zo hoort" ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt het niet uit de tijd dat vrouwen thuiszaten en de kerstkaart een vorm van communicatie is.

Wellicht wil de vrouw dit niet horen, maar zou er toch maar in geloven.