Wat is de oudste familie van Nederland?

Is er bekend wat de oudste familie van Nederland is? Ik bedoel hiermee de leeftijden van levende broers en zussen uit 1 gezin opgeteld. Ik stel de vraag n.a.v. Een artikel op nu.nl over een Italiaanse zussen die opgeteld 818 jaar tellen. Mijn schoonvader heeft 14 broers en zussen en samen komen die op zo'n 900 jaar. Ik ben benieuwd!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tros... De grootste familie van Nederland... Het leeft nog en zal dus ook de oudste zijn :p
Antoni
11 jaar geleden
Blueberrix, mocht niemand van de gebruikers van Goeievraag een goed antwoord weten, dan kan je met je vraag misschien terecht bij het Meertens Instituut: http://www.meertens.knaw.nl/cms/ Het Meertens Instituut is een onderzoeksinstituut dat zich bezighoudt met de bestudering en documentatie van Nederlandse taal en cultuur. Centraal staan de verschijnselen die het alledaagse leven in onze samenleving vormgeven. Misschien is jouw vraag ook interessant voor het instituut: er is vast wel iemand die het antwoord wil gaan vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hadden 17kinderen,waarvan er nu nog 14 in leven zijn ,en zijn nu samen (14dus)1006jaar oud.Er zijn beslist nog wel gezinnen die samen meer jaren tellen!!Ik vind dit trouwens al veel,hoor!

Het beste antwoord

Of het toen de oudste was is niet bekend en of het NU nog de oudste is weet ik al helemaal niet maar 3 jaar geleden was er een gezin die samen 1000 werd.

Toegevoegd na 4 dagen:
Inmiddels is MIJN familie dus al weer 42 jaar ouder: "'S-HEERENBERG - Het oudste gezin ter wereld komt niet uit Italië, zoals het Guinness Book of Records meldt, maar uit 's-Heerenberg. De familie Berndsen is met 14 kinderen samen 1042 jaar.

In de kranten verschenen berichten dat een gezin uit Italië met negen kinderen samen bijna 800 jaar oud zijn en daarmee het oudste gezin ter wereld is.

Maar in 's-Heerenberg weten ze wel beter: daar vierden de broers en zussen precies drie jaar geleden al een groot feest omdat ze samen 1000 jaar waren. En nu zijn ze dus samen 1042."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle,heb je mijn antwoord niet gelezen?Wij,mijn broers en zussen,die nu nog leven ,zijn op dit ogenblik samen 1006 jaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brand, je hebt een reactie neergezet en ik weet niet of die er toen al stond maar dat zegt niets: mijn verhaal is van 3 jaar geleden hé, dat gezin is in een half jaar ouder geworden dan jouw gezin nu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Drie jaar geleden waren we nog met 15 kinderen en toen waren we samen 1027jaar,dus 3jaar geleden waren wij ouder dan die1000jaar,die jij aangaf!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Foutje gemaakt,moet zijn:1037jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brand, volgens mij stond jouw antwoord er gisteren echt nog niet maar nogmaals: als alle gezinsleden nog leven zijn zij nu 1042 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou precies wat ik dacht, ze zijn nu samen 1042 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok nou dan kan je de krant bellen, gisteren stond in de telegraaf een gezin van broers en zussen vol trots 825 jaar te wezen.. Bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze waren gisteren al op radio 1 dus de krant bellen hoeft niet meer want zelfs daar staan ze al in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanx

Andere antwoorden (1)

De familie Berndsen uit 's-Heerenberg, staat vandaag (25.08.12) op de website van Omroep Gelderland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat was de familie uit MIJN antwoord, nu zijn ze dus al weer ouder.