Omdat het rechtssysteem niet meegroeit met de onvrede van de burgers. Onvrede leidt tot verloedering van de maatschappij. Als er niet tegen opgetreden wordt dan verergert de situatie en glijden we af richting het niveau van een derde wereld land.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Zachte heelmeesters........
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat Nederland een slordige 50.000 agenten te kort heeft en specialistische en/of sub-geheime diensten als het GBO door het derde paarse kabinet volledig zijn wegbezuinigd...

Ter aanvullende info: GBO staat voor Groep Bijzondere Opdrachten. Deze dienst in de strijd tegen de georganiseerde criminaliteit had als vestigingsplaatsen Arnhem en Leeuwarden...

De waarschijnlijke reden waarom oa deze dienst is wegbezuinigd is omdat mensen die niet bestaan erg veel geld kosten dat niet direct te verklaren is!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mensen zouden wat meer verdraagzamer mogen zijn.
ik denk ook dat je dit van huis uit al mee krijgt (stukje opvoeding) .

Probeer eens wat meer te geven dan alleen maar te nemen.

Als laatste redmiddel DE DIENSTPLICHT weer invoeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de nederlandse reclassering niet goed werkt? 75% van de mensen met een vrijheidsstraf belandt opnieuw in de cel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door de buitenlanders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar zijn veel factoren voor te vinden, die allemaal invloed op elkaar uitoefenen. Ik noem er een paar:
- Individualisme die verwordt tot egoïsme.
- Weinig sociale controle, je mag tegenwoordig niets meer zeggen van het gedrag van anderen.
- Er mist bezieling. Er zijn vaak weinig morele drijfveren meer over.
- Er is geen tijd meer voor elkaar. Hierdoor wordt egoïstisch gedrag versterkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gaat nederland daadwerkelijk achteruit of wordt er tegenwoordig veel meer aandacht aan besteed? kijk bijvoorbeeld eens in de krant, op het internet of de nieuwsuitzendingen op tv, goed nieuws is geen nieuws!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de jeugd veel eerder volwassen moet zijn. De ouders houden dit niet bij en er wordt niet meer zo opgevoed als jaren geleden. Normen en waarden zijn niet meer zo belangrijk. Dan moet je vroeg volwassen zijn maar qua inkomen ben je dat op veel latere leeftijd pas. De jeugd is heel matertialistisch ingesteld en dus krijg je veel meer criminaliteit. Zet daar de lage straffen tegenover in Nederland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat niet achteruit. We maken ons er alleen veel drukker om. Alle media aandacht maakt dat we ons onveiliger voelen en denken dat het steeds erger word.

Ik geloof niet dat als je in 1860 in Amsterdam woonde, dat je het dan in je hoofd zou halen om je vrouw/vriendin om elf uur 's-avonds over straat te laten gaan. Het kwam niet in je op om dat te doen. Nu is dat normaal en soms gaat het wel mis, dat zeker. Dat bagatelliseer ik niet, maar het feit dat de norm nu is dat je veilig over straat moet kunnen, waar uitzonderingen op zijn, dat is toch vooruitgang ten opzichte van andersom, dat het 'normaal' is dat je als vrouw de straat niet veilig op kan.

Zo is het met berovingen ook. Vroeger (eeuwen geleden) haalde niemand het in zijn hoofd om in een een stad met zijn bezittingen te pronken. Dan wist je wat er zou gebeuren en dat accepteerde iedereen en verstopte dus alles.

Dus geldt hier het alloude spreekwoord: Ben je bang? Koop een ander ochtendblad. Dus als je uitgeslapen bent, hoef je niet een 'wakkere' krant. Want die praat je zo een depressie aan (pagina's lang berovingen, verkrachtingen, belachelijk dit, belachelijk dat). Zo zit het leven gelukkig niet echt in elkaar.