Zijn er gehuwde paren kunnen bestaan die niet bij elkaar wonen?

Ik heb niet eens echt het gevoel dat ik met haar bent getrouwd, omdat we niet elke dag samen doorbrengen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat je met iemand bent gehuwd is geen garantie dat je ook met die persoon kan samenwonen.Ik ken collega's die half gek worden als ze meer dan veertien dagen met elkaar moeten doorbrengen.Niet echt een gelukkige partnerkeuze, denk ik dan.En ook:waarom zijn ze dan gehuwd?Het huwelijk is geen garantie voor een gelukkig samenzijn, dat maak je zelf, je bent graag bij iemand of niet.Je hoeft ook geen hele dagen samen te zijn, maar wel genoeg dagen, als het goed zit wordt daar helemaal niet over gesproken.Als je dat gevoel hebt moet je toch eens goed nagaan wat je anders zou willen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor. Het eerste half jaar vn mijn huwelijk zat ik aan de ene kant van europa, en mijnvrouw aan de andere kant. Inmiddels hebben we een land in het midden gekozen, en wonen we anderhalf jaar op hetzelfde stekje, rijden dagelijks samen van en naar werk, en zijn we prima happy. En tegelijk kunnen we heerlijk genieten van de rust als een van ons (meestal ik) voor werk een week of 2 naar het buitenland vertrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn al 9 jaar getrouwd en mijn vrouw zit het laatste jaar heel veel in Hongarije omdat ze Hongaarse is.
nadat ze hier heeft gewerkt ,en door reorganisatie ontslag kreeg heeft ze ginds wat opgebouwd.
ik ben 3x per jaar 3 weken ginds,en zij is regelmatig een week hier,maar we zien elkaar niet elke dag.
toch gaat dit prima in onze relatie.
ik hou van nederland maar ook van hongarije,en aangezien ik het op mijn werk heel goed naar de zin heb,blijf ik voorlopig nog even hier wonen,maar daarginds zou ik ook geen enkel probleem hebben om daar te wonen.
alleen wat ik hier kan verdien dat kan ik ginds bij lange na niet verdienen.
en ik zeg maar zo afstanden zijn er niet meer tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrienden van mijn moeder wonen sinds enkel jaren van elkaar gescheiden, maar zijn voor de wet nog steeds getrouwd. En voor wat ik begrepen heb komt er wat betreft beide ook geen scheiding. Gaan ze samen op vakantie, samen op visite. Maar kunnen er allebei niet meer tegen dat ze 24 uur per dag bij elkaar zouden zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, die ken ik wel. Niet veel, maar toch.
Ideaal is het natuurlijk niet, maar het leven is niet altijd ideaal.
En - in de gevallen die ik ken - is het een tijdelijke situatie. Wel een die jarenlang duurt of zal duren.
Ikzelf heb - door omstandigheden - het eerste jaar van mijn huwelijk apart van mijn man gewoond.
Nu gelukkig niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest gelijk denken aan die vele, vaak zeer lang getrouwde mensen, die door een opname van hun partner, in een verpleeghuis, niet meer samen wonen.
Lijkt me zo vreselijk, ben je misschien wel 50 jaar samen en dan moet je uit elkaar.