Is het mogelijk dat een ouder zijn/haar kind verstoot en hiermee hem/haar haat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ja dat kan. Liefde en haat staan dichter bij elkaar dan menigeen denkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alles is mogelijk, mensen zijn rare (zoog)dieren maar misschien kun je je vraag nog wat verduidelijken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uiteraard bestaat de mogelijkheid. Ik denk dat leeftijd en verdere levensloop hier veel aan bijdraagt. Relatief veel 'verstoten' kinderen in de wereld zijn in Nederland zijn geadopteerd. De ervaring leert dat deze kinderen gelukkig zijn en over het algemeen goed leven. Haatgevoelens spelen nauwelijks een rol. Als je naar programma's als 'Spoorloos' kijk zie je eerder gevoelens van sympathie wanneer duidelijk wordt dat de biologische moeder vaak in een onleefbare situatie zat en op geen enkele wijze het kind een goed leven kon geven.
Zit je zelf misschien in een soortgelijke situatie? Ben je zwanger van een kind dat je niet kan opvoeden? je mag me een privebericht sturen als je wilt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ouders houden onvoorwaardelijk van hun kinderen. Dat komt door de band die ontstaat wanneer een kind geboren wordt.

Echter, als de ouders niet 100% bij zinnen zijn (door wat voor een reden dan ook) kan deze band vertroebeld worden, waardoor ze geen reële beslissingen meer kunnen maken (bijvoorbeeld zeggen dat je niet meer van je kind houdt)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Liefde en haat liggen dicht bij elkaar maar ik denk niet dat een ouder die zijn kind verstoot dit ook haat. Tussen een ouder en een kind zal altijd een band zijn ook al zien/spreken zij elkaar niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
There is a thine line between love and hate.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord is ja, dit is mogelijk. Het is vaak een symptoon van een post-natale depressie. Het komt voor dat (vooral moeders) de druk niet aankunnen en denken niet voor hun kind te zorgen. Met neemt aan dat er dan ook een proces van verstoting plaatsvind. Of je dan echt niet meer van je kind houdt weet ik niet zo goed.

Kijk vooral ook eens bij onderstaande link. Alles wordt er op wetenschappelijke gronden uitgelegd en ook behandeling wordt genoemd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik snap de vraag niet